خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین وضعیت ثبت نامی داوطلبان شوراها در استان ایلام

سهم ۱۰درصدی زنان برای رقابت با مردان ایلامی/ بیش از ۴۵۰ نفر داوطلب انتخاب برای شوراهای شهر و روستای ایلام شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۵۶۹

استانداری ایلام از استقبال خوب مردم این شهر برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا خبر داد و از همه کسانی که دارای توانمندی در حوزه مدیریت شهری هستند خواست که برای این منظور خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد انتخابات استان ایلام تا لحظه تنظیم خبر-چهارشنبه دوم فروردین ماه ۹۶- تعداد ثبت نام کنندگان برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان به  ۴۵۰ نفر رسید.

 به گفته حسین کلانتری رئیس ستاد انتخاباتی این استان تمامی داوطلبانی که  تا پایان نخستین روز با مراجعه به مکان های تعیین شده (فرمانداری ها و بخشداری ها) مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داده بودند  به  ۲۲۹ نفر رسید که تا ظهر امروز - چهارشنبه-  به بیش از ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود:تا کنون نیز  ۲۰۰  نفر برای عضویت در شورای روستاهای استان ثبت نام کردند و از مجموع ثبت نام شدگان ایلامی ، بیش از ۴۰ نفر زن هستند که بر اساس برنامه زمان بندی آخرین فرصت حضور نامزدها برای تحویل مدارک مورد نیاز ثبت نام در این انتخابات ۶ فروردین ماه جاری خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از همه کسانی که می خواهند در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند خواست در فرصت باقی مانده به مراکز تعیین شده برای ثبت نام مراجعه کنند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا در صورت ناقص بودن مدارک بتوانند نسبت به تکمیل آنها در وقت مقتضی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی انتخابات شوراهای شهری برای ثبت نام باید به فرمانداری ها و داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی به بخشداری ها مراجعه کنند، یادآور شد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۵ شهر و ۳۸۵ روستای این استان برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام به دلیل داشتن جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر، ۷ نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای ۵ نفره دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ به طور همزمان در کشور برگزار می شود. استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد که در ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستا سکونت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز