خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات تهران:

اعضای هیات نظارت دین خود را به منافع دیگران نمی‌فروشند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۸۹۳

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: شکوه انتخابات حداکثری با مشارکت گسترده مردم تضمین‌کننده ثبات سیاسی و امنیتی است.

به گزارش ایلنا، سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در همایش توجیهی اعضای هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر که صبح امروز شنبه ۲۸ اسفند در سالن همایشهای استانداری تهران برگزار شد با بیان اینکه نظارت از صفات حق‌تعالی است، اظهار داشت: خداوند خود را نازل بر اعمال و رفتار بندگان معرفی می‌کند. نظارت خداوند، نظارتی جامع و کامل است و حتی هر آنچه بر ذهن انسان خطور می‌کند آگاه و بصیر است.

وی افزود: اگر وجدان انسانها تحت نفوذ هوای نفس سرکش انسان قرار نگیرد به تنهایی قادر بود انسان را به مرزهای عصمت نزدیک کند اما افسوس که در کشاکش با نفس آگاهی وجدان آدمی کم‌فروغ می‌شود و انسان که نماینده ناظر کل هستی در وجود او یا فراموش می‌کند و یا کم‌رنگ می‌بیند و اینجاست که نقش نظارت بیرون اهمیت پیدا می‌کند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: انسان‌ها در رفتار اجتماعی خود نیاز به مراقبت پیدا می‌کنند و برای جلوگیری از فروکشی نظم اجتماعی و سیاسی جامعه نیازمند ناظر و نقش بازدارندگی از سوی نهادهای ذیصلاح قانونی می‌شود.

چاوشی خطاب به اعضای هیئت نظارت انتخابات شورای شهر گفت: اصل بر این است که شما از میان انسانهای سلیم‌النفس جامعه برگزیده شدید و دین و اعتقاد خود را برای منافع دیگران نمی‌فروشید.

وی افزود: نمایندگان استان تهران که نزدیک به نصف آرا واجدین شرایط رای در استان به صلاحیت و معتمد بودن آنها رای دادند با مشورتهای زیاد شما را به عنوان هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در سطح استان تهران برگزیده‌اند تا به واسطه حضور و همکاری شما در عرصه، انتخابات پرشوری دیگر از صلابت و اقتدار میهن در قبال مخاطرات داخلی و خارجی صیانت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه شکوه انتخابات حداکثری با مشارکت گسترده مردم برای کشورمان تضمین‌کننده ثبات سیاسی و امنیت ملی است تصریح کرد: اعضای هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراها در تحقق این حماسه بزرگ نقش فوق‌العاده مهمی را برعهده دارد، باید به مردم این اطمینان را بدهیم که هر آنچه مورد علاقه آنان است و خواست اکثریت آنان بوده از صندوق‌های رای بیرون خواهد آمد.

چاوشی خطاب به هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تاکید کرد: شما ناظرانی را بر صندوق‌ها قرار دهید که ویژگی تیزبینی، بلندنظری و امانتداری را توامان داشته باشند که به واسطه نظارت آنها از عملکرد مسئولان اجرایی در امر انتخابات اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: از مجادلات بی‌حاصل با هیئت‌های اجرایی بپرهیزید آنها نیز مثل شما امین مردم هستند که امانتداری آنها مورد تایید شما نیز قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه رای مردم میزان و حق‌الناس است، گفت: از هرگونه بی‌دقتی در خصوص آسیب دیدن اعتماد مردم پرهیز کنید و از هرگونه موضع‌گیری بر له یا علیه کاندیداها خودداری کنید تا بتوانید آمران به معروف و ناهیان از منکر خوب و مقبولی باشید.

چاوشی خاطر نشان کرد: فرمانداران و بخشداران نمایندگان عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در مناطق هستند؛ مبادا از این حق نظارت خود در جهت تضعیف جایگاه قانونی آنها استفاده شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در اختلافات ایجاد شده قانون ملاک عمل و فصل‌الخطاب است تاکید کرد: هر جا که نتوانستید اختلافی را حل کنید به مراجع بالادستی ارجاع دهید تا موضوع حل و فصل شود زیرا مردم کشش اختلافات میان مسئولان را ندارند. همه ما باید ید واحده باشیم و برای این امر مهم اجتماعی که جز رنج و زحمت چیزی نداریم در پی جلب رضایت حق تعالی عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز