خبرگزاری کار ایران

رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان‌های سیاسی بی‌شناسنامه بی‌اخلاقی می‌کنند/ مردم ما همیشه حضور پر شور و باشکوهی در انتخابات داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۴۸۲

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: احزاب شناسنامه‌دار به خاطر سابقه و آبرویی که نزد افکار عمومی به دست آورده‌اند در زمان‌های انتخابات در چارچوب قانون اقدام می‌کنند کرد اما این جریان‌های بدون شناسنامه سیاسی هستند که دست به یک‌سری اقدامات غیر اخلاقی می‌زنند.

محمدامین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا‌،‌ درباره این که گروهای سیاسی و جریان‌ها باید چه تدبیری به کار ببرند که مردم در اتخابات حضور حداکثری داشته باشند گفت: مردم ما همیشه حضور پر شور و باشکوهی در انتخابات داشته‌اند. جریان‌های سیاسی باید برای مردم تبین کنند که حضور اندک و یا شرکت نکردن آنان چه خطراتی را برای کشور در پی دارد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی از جریان‌های سیاسی سعی می کنند با تخریب و تهمت از مردم رأی بگیرند برای مقابله با امر احزاب چه کار باید انجام دهند گفت: احزاب شناسنامه‌دار به خاطر سابقه و آبرویی که نزد افکار عمومی به دست آورده‌اند قطعا در چارچوب قانون اقدام خواهند کرد اما این جریان‌های بدون شناسنامه سیاسی هستند که دست به یک‌سری اقدامات غیر اخلاقی زنند.

او خاطر نشان کرد:  احزاب ریشه دارد به اساس نامه و مرام نامه پای بندهستند و پیروزی را در رقابت سالم می‌خواهند .

مدیر کل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: خانه احزاب متشکل از هر سه جریان سیاسی اصلاح طلب، اعتدال‌گرا و اصولگرا است همه باهم در کنار هم فعالیت می کنند و خارج چارچوب های قانونی که برایشان تعریف شده است عمل نمی کنند.

او با بیان این که جریان‌های  شناخته شده در کشور از بی اخلاقی ها به دور هستندعنوان کرد: احزابی که در به صورت رسمی و قانونی فعالیت می کنند هیچ‌گاه از توهین، تخریب، افترا استفاده نمی‌کنند زیرا به خوبی می دانند که این اعمال جرم است و پای بند به اصول اخلاقی حزبی خود هستند.

رضازاده در پاسخ به این سوال که چه آسیب های انتخابات سال ۹۶ را تهدیدمی کند و برای مقابله با آن چه باید کرد گفت:  انتخابات سال ۹۴ را به یاد بیاورید چگونه برگزار شد. در آن روزها تمامی جریان‌های سیاسی اعلام آمادگی کردند و با حضورشان شور و نشاط خاصی به فضای سیاسی کشور دادند و فصل تازه ای در ادبیات سیاسی کشور گشودند.

او افزود: امنیت بالایی در کشور حاکم است و خدا را شکر نگرانی از این بابت برای برگزاری انتخابات باشکوه با حضور حداکثری نداریم و قطعا با اقتدار ملی در صحنه حضور خواهیم داشت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: اما آن‌چه به عنوان آسیب می توان نام برد این است که شاید شور و شوق انتخاباتی باعث شود  فضا به سمتی و سوی برورد که در شان مردم کشور ما نباشد که با این گونه رفتارها برخورد خواهد شد.

رضا زاده در پایان تاکید کرد: دوران جنگ چندین انتخابات برگزار کردیم که مشکلی پیش نیامد این بار همه مشارکت بیش از حد انتظار خواهد بود و مردم با رای خودشان علاقمندی خود را به نظام و انقلاب نشان خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز