خبرگزاری کار ایران

کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

اولین شرط ایجاد گفت‌وگوی ملی، سخن گفتن همه جریان‌های سیاسی از موضع برابر است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۴۶

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: موضوع ترامپ یک مساله مقطعی و گذرا خواهد بود اگر به فکر توسعه کشور هستیم باید دنبال همگرایی و وفاق اجتماعی پیرامون اصلی‌ترین اصول توسعه در کشور باشیم.

محمد کیانوش‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ضرورت ایجاد گفت‌وگوی ملی با بیان این که اولین شرط، سخن گفتن از موضع برابر است، گفت:  هر گونه گفت‌وگو در هر سطحی در وهله نخست نیازمند پیش فرض‌هایی است که گفت‌وگوکنندگان باید به آن پایبند باشند و پس از آن قبول میانجگیری طرفین به عنوان مخاطب ما و به عنوان فرد، نهاد و  جریانی که در جریان گفت‌وگو می‌تواند به شناخت و بصیرت بیشتر  طرف مقابل کمک کند.

او خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با پذیرش و احترام نظر مخالف می‌تواند معنا پیدا کند. توجه به شرط‌های گفت‌وگو معیار حل اختلاف و یا راهی برای عملی کردن دیدگاه‌های مهم است که در این رابطه قانون اساسی و قوانین مجلس می‌تواند معیار اصیلی برای رفع اختلافات و نقشه راه و هرگونه عملی در شرایط فعلی باشد.

کیانوش‌راد یادآور شد: هنگامی که همه گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های نظام در ادارات عمل به قانون را اصلی‌ترین تاکیدات خود قرار نداده باشند همچنان شاهد بی‌نظمی و ستیزه‌جویی در سطح اجتماعی خواهیم بود.

 او تاکید کرد: قانون اساسی باید فصل‌الخطاب هر گونه اختلاف‌نظر در ساحت سیاسی و اجرایی باشد.

این عضو حزب اتحاد ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به رویکردهای افراطی در منطقه و حضور ترامپ در غرب چقدر ضرورت دارد انسجام و وفاق در داخل صورت بگیرد، گفت: موضوع ترامپ یک مساله مقطعی و گذرا خواهد بود اگر به فکر توسعه کشور هستیم باید دنبال همگرایی و وفاق اجتماعی درباره اصلی‌ترین اصول توسعه در کشور باشیم.

اوتاکید کرد: مساله اصلی برای ملزم بودن به اجرای قوانین، وجود قوه قضاییه مستقل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز