خبرگزاری کار ایران

برخورد ماموران سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشان مجتمع پالادیوم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۲۶

صبح امروز ماموران گشت تعزیرات با مراجعه به مجتمع پالادیوم با متخلفان و گران‌فروشان صنف پوشاک برخورد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماموران سازمان تعزیرات حکومتی در گشت مشترک و سر زده خود صبح امروز به مجتمع تجاری پالادیوم تهران مراجعه و به بازدید از واحدهای صنف پوشاک پرداختند.

در سرکشی ماموران تعزیرات از یکی از مغازه‌های عرضه پوشاک این مجتمع، رییس شعبه ۴۱ تعزیرات حکومتی به دلیل اینکه این برند پوشاک عرضه شده در این فروشگاه در ایران ثبت شده است و ایرانی محسوب می‌شوند و فقط در استانبول تولید می‌شوند ایراد گرفت و گفت نباید این جنس خارجی محسوب شود چراکه جنس ایرانی بوده و تنها در خارج تولید می‌شود فلذا باید طبق نظر کارشناسان البسه ایرانی قیمت‌گذاری شود.

بازرس اصناف  در بازدید از این واحد فروش پوشاک به قیمت بالای این البسه از قبیل جوراب ۶۸۰۰۰تومانی اعتراض و در خواست فاکتور خرید کرد و ایراد گرفت که باید صاحب مجوز کسب باید در محل شخصا حاضر باشد یا یک مباشر معرفی کند.

در این بازدید از فروشنده درخواست شد تا قیمت ها طبق نظر کارشناسان و بازرسان اتحادیه و اصناف اصلاح شود و برای تخلفات این واحد صنفی، برگه تخلف صادر شد.

در بازدید از واحد فروش دیگری،  که عرضه کننده پوشاک فرانسوی بود از فروشنده اساسنامه شرکت و برگ سبز را مطالبه و قیمت اجناس را بازدید کردند.

در این بازدید بازرسان سازمان تخلفاتی را مشاهده و ثبت کردند.در موردی که فروشنده طرحی برای خرید گذاشته بود که اگر سه کالا  خریده شود قیمت دو جنس پرداخت می شود از فروشنده در خواست کردند که قیمت خرید را مشخص کند که معلوم شود چگونه با این شرایط فروش سود می‌کنند در بررسی مشخص شد بارها به این برند فرانسوی تذکر داده شده قیمت ها را باید کاهش بدهد اما اینکار را نکرده است.

نماینده اجرای احکام تعزیرات در مورد تخلفات این برند فرانسوی گفت: این نمایندگی به دلیل حراج غیر قانونی و همچنین گران فروشی و عدم صدور فاکتور خرید  متخلف است و برای آن برگه تخلف بازرسی صادر شد تا در شعب تعزیرات بررسی شود.

در ادامه سرکشی به صنوف این مجتمع از نمایندگی فروش برند اسپانیایی بازرسی به عمل آمد. کارشناسان اعلام کردند قیمت های درج شده گران‌تر از قیمت مصوب است و گرانفروش محسوب می‌شود و همچنین این واحد صنفی مجوز گرفتن ۹%مالیات بر ارزش افزوده را ندارد ولی مبادرت به گرفتن آن می کند لذا بازرس اتحادیه و اصناف برای این اجناس قیمت گذارى کردند فروشنده مکلف شد تا قیمت ها را تقلیل دهد و برای واحد صنفی برگه تخلف صادر شد تا در شعب رسیدگی شود.

مهدی علی عسگری در باره تخلفات این واحد گفت: قیمت ها سه برابر حد معمول بود و همچنین گرفتن مالیات بر ارزش افزوده  بدون مجوز تخلف است.

نماینده اجرای احکام تعزیرات استان تهران افزود: تا قبل از رسیدگی به تخلفات در شعب نمی‌شود از میزان جریمه این افراد حرفی زد.

در ادامه بازرسی های تعزیرات از مرکز خرید واقع در شمال تهران از بخش گوشت، مرغ و ماهی واقع در طبقه همکف پس از بازرسی، رئیس شعبه ٥٦ تعزیرات  اظهار داشت: بخش گوشت و مرغ کیفیت در حد عالی و قیمت پنج درصد بالاتر از معمول است که با توجه به کیفیت، مطلوب ارزیابی می شود.در قسمت میوه  و تره بار، قیمت روی محصولات بسیار بالا بود و تا چهار برابر قیمت متداول و معمول بازار قیمت گذاری شده بود.بطور مثال قیمت هر کیلو موز ٨٨٠٠ تومان بود همچنین ٨٠٠ گرم گلابی نطنز در بسته بندی، ٤٠ هزار تومان قیمت بود.

 پس از آن برگه ثبت تخلف واحد صنفی صادر شد و به این واحد متخلف به دلیل نبود فاکتو خرید محصول، تا فردا صبح مهلت داده شد که به شعبه ٥٦ تعزیرات حکومتی برای ارائه فاکتور مراجعه کند.

همچنین براساس نظر حمیدرضا مختاری، کارشناس تنظیم بازار سازمان جهاد استان تهران، در این فروشگاه، میوه قاچاق رویت نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز