خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری:

هیچ‌گونه نگرانی از حضور بیگانگان در منطقه نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۷۹

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه نگرانی از حضور بیگانگان در منطقه ندارد و روابط ما با کشورهای همسایه در بهترین شرایط موجود قرار دارد

به گزارش ایلنا، سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه نشست ویژه شورای سیاستگذاری راهیان نور در استودیو رادیو بهاران اظهار داشت: طی دیداری که با فرمانده معظم کل قوا داشتیم، ایشان دفاع مقدس را گنجی گرانبها دانستند و راهیان نور را فن‌آوری برای استفاده از این گنج تعبیر فرمودند تا این فناوری را در قالب‌های هنری، علمی و آموزشی دفاع مقدس به جوانان انتقال دهیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح استفاده از حضور راویان آگاه و ارائه امکانات مناسب اسکان و حمل و نقل را از نکات مهم مطرح شده در جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور دانست و افزود: از نکات دیگر مورد بحث معارف دفاع مقدس، تاثیرات فرهنگی ماندگار آن و جلوگیری از بروز سوانح است.

او ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور پر بار مردم در راهیان نور امسال صورت گرفته است.

سرلشکر باقری با اشاره به ایجاد یادمان‌های تخصصی برای آشنایی جوانان از واقعیت‌های علمی و تخصصی دفاع مقدس گفت: برنامه ریزی شده است تا یادمان‌های خاص برای نگاه‌های خاص ساخته شود. از جمله این یادمان‌ها بیمارستان‌های صحرایی با نمایش تجهیزات کامل و حضور متخصصین و جراحان دفاع مقدس است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این یادمان‌ها نحوه کار مهندسی، اطلاعات شناسایی، تخریب، توپخانه با نگرش علمی دفاع مقدس طراحی شده است.

 او در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه نگرانی از حضور بیگانگان در منطقه ندارد، گفت: روابط ما با کشورهای همسایه در بهترین شرایط موجود قرار دارد و هیچ‌گونه مشکل امنیتی با همسایگان‌مان نداریم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به حضور تعدادی از شناورهای خارجی در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت:  این شناورها در زمان ترددهای خود موازین و حقوق بین‌المللی را به‌طور کامل رعایت می‌کنند چراکه  می‌دانند جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزهای خود در آمادگی کامل به سر می‌برد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه رزمایش‌های نیروهای مسلح برابر زمانبندی انجام شده و ادامه خواهد داشت، گفت: این رزمایش‌ها هیچ ارتباطی به تهدید دیگران و مسائل سیاسی روزهای برگزاری رزمایش ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز