خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

۷۰۰ هزار فرصت شغلی در بهار و تابستان امسال ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۲۷

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دستاوردهای متعدد و اقدامات مناسب وزارت نفت در توسعه بخش نفت و گاز گفت: بخش نفت، گاز و پتروشیمی از نظر اقتصاد مقاومتی و از لحاظ مقاوم‌سازی اقتصاد کشور کارنامه بسیار درخشانی دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان ایستگاه‌های تقویت فشار گاز کاشان، خنج، صفاشهر،‌ نایین و جهرم اظهار داشت: مدیران صنعت نفت و گاز در این دوره کارنامه درخشانی را به نام خود ثبت کردند و حتماً ملت قدرشناس ایران در جریان این خدمات قرار خواهند گرفت و قدردان خدمتگذاران خود خواهند بود. 

کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند را جدی نمی‌گیریم

او افزود: هر کس هم که در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کند به جوهره خودش مربوط است که انتخاب کرده، صادق نباشد و ما به عنوان خادمان ملت خیلی آنها را جدی نمی‌گیریم و به این حرف‌ها توجه نمی‌کنیم و آنچه برای ما اهمیت دارد این است که از فرصت‌هایی که در اختیار داریم برای خدمت به مردم استفاده کنیم.  

جهانگیری اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب شعار اقدام و عمل تمرکز ویژه‌ای بر بخش‌های مختلف اقتصادی کشور معطوف کرد تا بتواند کارهایی جدی انجام دهد که در توسعه کشور نقش کلیدی داشته باشد. 

برخی اصرار دارند که اقتصاد کشور را کوچک نشان دهند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت بر همین اساس اولویت‌هایی را برای دستگاه‌های مختلف تعیین کرد، تصریح کرد: هم‌اکنون که در روزهای پایانی سال ۹۵ هستیم برای ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت کافی است به شاخص‌ها و آمارها مراجعه کنیم. رشد مثبت اقتصادی، تورم تک‌رقمی و افزایش رشد سرمایه‌گذاری همگی نشان از عملکرد مثبت دارد اما اینها به معنای آن نیست که هیچ نقطه ضعفی در کارها نبوده است. 

او با بیان اینکه برخی اصرار دارند که اقتصاد کشور را کوچک نشان دهند، خاطر نشان کرد: براساس دیدگاه آنها اقتصاد ایران به چند واحد صنعتی محدود می‌شود و زمانی که برخی از این واحدها با مشکل مواجه شوند، می‌گویند که کل صنعت کشور تعطیل شده است. 

ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست

جهانگیری ادامه داد: بیش از صد هزار واحد کوچک و متوسط در کشور وجود دارد و قضاوت‌ها باید بر اساس واقعیت‌ها و مبتنی بر شاخص‌های آماری باشد. 

معاون اول رییس جمهور اقتصاد ایران را اقتصادی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: براساس آمار مراکز رسمی جهانی اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست و رشد نه ماهه سال جاری کشور ۷.۲ درصد بوده و تمامی بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی از رشد مناسبی برخوردار بوده‌اند. 

۷۰۰ هزار فرصت شغلی در بهار و تابستان امسال ایجاد شده است

او تعداد شغل جدید ایجاد شده در بهار و تابستان امسال را بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تورم همچنان تک‌رقمی است و تورم یک ساله منتهی به بهمن ماه ۶.۸ درصد بوده است. 

جهانگیری گفت: امروز شاهد درخشش در بخش‌های مختلف کشور هستیم و مگر می‌توان فراموش کرد که در سال‌های گذشته چه اتفاقاتی برای اقتصاد کشور ایجاد شد. 

وزارت نفت در یکسال گذشته دستاوردهای درخشانی داشته است

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وزارت نفت حدود دو سال و نیم از دولت تدبیر و امید را در تحریم به سر می‌برد و هم‌اکنون حدود یکسال است که از تحریم‌ها خارج شده‌ایم و وزارت نفت توانسته است در همین مدت دستاوردهای درخشانی ایجاد کند. 

او با یادآوری اینکه یکی از اولویت‌های ذکر شده در اقتصاد مقاومتی بخش نفت و گاز است، خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ای که بیش از همه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده و پررنگ‌تر از سایر دستگاه‌ها دیده شده، وزارت نفت است و انصاف نیست که عده‌ای در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشند و اظهارنظرهای نادرستی کنند و این گونه القاء کنند که در صنعت نفت و گاز کشور کاری صورت نگرفته است. 

وزارت نفت با صرفه‌جویی به سیستان و بلوچستان گازرسانی کرد

جهانگیری با اشاره به برداشت ایران از میادین مشترک غرب کارون که در ابتدای دولت تدبیر و امید روزانه ۶۰ هزار بشکه بود، تصریح کرد: امروز میزان برداشت از میدان مشترک غرب کارون به ۲۸۰ هزار بشکه رسیده است و در میدان مشترک پارس جنوبی نیز که میزان برداشت ایران در پایان دولت اصلاحات با کشور قطر برابر بود، در سال‌های گذشته با وجود وفور درآمدهای کشور،‌ قطر از ما پیشی گرفت اما با تمرکز دولت تدبیر و امید، تا پایان دولت یازدهم به قطر خواهیم رسید. 

او همچنین با اشاره به اقدامات گسترده وزارت نفت در بخش شبکه گازرسانی و توزیع، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته استان مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان در بخش گازرسانی نادیده گرفته شده بود اما وزارت نفت با جدیت پای این کار ایستاد و گازرسانی به این استان انجام شد و این در حالی است که یک ریال از محل بودجه دولت برای این کارها به وزارت نفت داده نشده است و وزارت نفت از فرصت‌هایی که برای صرفه‌جویی در قانون بودجه وجود داشت، از محل صرفه‌جویی‌ها کارهای توسعه‌ای را به انجام رساند.

ایران به سهم واقعی خود در تولید نفت رسید

معاون اول رییس جمهور گازرسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور و بازگرداندن میزان تولید و صادرات نفت به زمان قبل از تحریم‌ها را از دیگر دستاوردهای وزارت نفت برشمرد و گفت: شاهکار دیگری که در بخش نفت و گاز انجام شد، این بود که برخی کشورهای عضو اوپک تلاش کردند روشی را به کار گیرند تا ایران نتواند میزان تولید خود را افزایش دهد اما با تدابیر دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی نفت کشور توانستیم کشورهای عضو را متقاعد کنیم و ایران به سهم واقعی خود در تولید نفت رسید.

او ادامه داد: امسال فقط ۱۲ واحد پتروشیمی با حدود ۹ میلیون تن ظرفیت راه‌اندازی شده است و به صحنه آوردن فناوری‌های جدید، افزایش تولید و صادرات و استفاده از توان دانشگاه‌های کشور از دیگر اقدامات برجسته وزارت نفت است که جا دارد از آنها قدردانی کنم.

ایران به کاشان افتخار می‌کند

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود کاشان را یکی از شهرستان‌های مهم، استراتژیک، ‌صنعتی و تاریخی ایران برشمرد و گفت: همه مردم ایران به کاشان افتخار می‌کنند و تلاش خواهم کرد در سفر دیگری به این شهرستان به بررسی مشکلات و حل موانع بپردازیم.

در این مراسم وزیر نفت نیز گزارشی از اقدامات این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید از ده فاز پارس جنوبی برداشت می‌شد و در این دولت یازده فاز نیز اضافه شده و این یعنی به بیش از دو برابر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز