خبرگزاری کار ایران

گروه ۷۷ آژانس را به تداوم مساعدت به کشورهای عضو برای تولید برق هسته‌ای فراخواند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۶۸

در جریان نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس "گروه ۷۷ و چین" آژانس را به ادامه کمک به کشورهای عضو برای حمایت از توانمندی‌های اعضا برای تولید برق هسته‌ای فراخواند.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی در جریان این نشست به نمایندگی از گروه ۷۷ اعلام کرد که آژانس باید نقش محوری خود در توسعه فنآوری و علوم مرتبط با کاربردهای صلح آمیز هسته ای از جمله تولید برق هسته ای و چرخه سوخت هسته ای را حفظ کند.

او افزود: تولید برق هسته‌ای انتخاب مهمی برای اعضا بعنوان بخشی از انواع تولید انرژی بویژه برای کشورهای درحال توسعه که نیازهای انرژی آنها رو به افزایش می باشد. نجفی همچنین اضافه کرد که تولید برق هسته ای به کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک می کند.

او همچنین با اشاره به موضوع تضمین سوخت هسته‌ای گفت: هر ترتیباتی برای تضمین سوخت هسته ای بایستی بر اساس اساسنامه آژانس و اصل عدم تبعیض بوده و همچنین حق غیر قابل انفکاک کشورهای عضو برای استفاده صلح آمیز از فنآوری هسته ای از جمله چرخه سوخت هسته ای ملی را رعایت کند.  

نشست فصلی مارس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه آغاز شده تا پایان این هفته ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است که "گروه هفتاد و هفت و چین" با بیش از ۱۳۴ کشور عضو در حال حاضر بزرگترین تشکل کشورهای درحال توسعه در زمینه مسائل اقتصادی و توسعه ای در چارچوب سازمان ملل بشمار رفته و جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس این گروه طی سال ۲۰۱۷ میلادی در وین انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز