خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا:

قرار گرفتن نام زریبافان در لیست جمنا بدون هماهنگی بود/ مشایی بگوید خطر دوقطبی شدن انتخابات از کجا نشات می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۱۸

سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: برای قرار گرفتن نام زریبافان در لیست ۲۱ نفره جمنا هماهنگی صورت نگرفت، اما کسانی که اعلام آمادگی برای نامزدی داشتند، اسامی‌شان در جبهه مردمی ثبت شد.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه آیا جبهه مردمی پیش از قرار دادن مسعود زریبافان در  لیست ۲۱ نامزد جبهه مردمی‌نیروهای‌انقلاب مشورتی با او داشته است، گفت:با توجه‌ به اینکه آقای زریبافان پیش از این در انتخابات اعلام نامزدی  کرده بود، جبهه مردمی هم او را در لیست خود در نظر گرفت و بعدا بر اساس معیار و شاخصی که وجود دارد ۱۰ نفر را اعلام می‌کنند.

سخنگوی جبهه یاران در مورد اینکه برای قرار گرفتن در لیست جمنا هماهنگی از سوی جبهه مردمی با زریبافان صورت گرفته و جلسه‌ای برگزار شده است، اظهار داشت:  تا آنجایی که مطلع هستم هماهنگی صورت نگرفته بود،  اما کسانی که اعلام آمادگی برای نامزدی داشتند آن افراد اسامی‌شان در جبهه مردمی ثبت شد و هم اکنون هم شورای مرکزی در حال بررسی است تا بین این تعداد  ۱۰ نفر را برگزیند .

واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه بعید می‌دانم که زریبافان نشستی با نامزدهای دیگر جبهه مردمی برگزار کرده باشد، افزود: هر نامزدی برای خود به صورت جداگانه درحال فعالیت است و برنامه‌هایش را تدوین می‌کند تا  بتواند وقتی در شورای مرکزی جبهه مردمی دعوت می‌شود از برنامه‌های خود دفاع کند.

او درباره اینکه زریبافان برای قرار گرفتن در لیست جمنا با کدام یک از بزرگان اصولگرا مشورت کرده است، بیان کرد: هر فردی که کاندید می‌شود در مجموعه گروه خود  مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و جبهه یاران هم  زریبافان را برگزیده است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه در  صورتی که زریبافان به عنوان ۱۰ نامزد نهایی معرفی نشوند به نفع دیگران کناره‌گیری می‌کند، گفت: فردی که در دایره جبهه مردمی قرار می‌گیرد اصولا پایبند به فرمول‌های تعریف شده خواهد بود و به اصول جمنا تمکین خواهد داشت. نامزدهایی که وجود دارند باید مورد ارزیابی قرار گیرند که کدام  مورد اقبال عمومی قرار خواهند گرفت و این نکته مهم است و قطعا هم شورای مرکزی جبهه مردمی به دنبال این است که کدام نامزد جذب آرای مناسب خواهد داشت.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب تاکید کرد: جبهه یاران در بین گزینه‌هایی که مطرح بود به زریبافان رسیده است و کمیته سیاسی در حال تلاش برای متقاعد ساختن او برای نامزدی در انتخابات است لذا او به طور جد برای نامزدی علاقه‌مند نبود  اما طی بررسی‌های صورت گرفته، شورای مرکزی جبهه یاران به زریبافان رسید.

او با اشاره به ویژگی‌های زریبافان، گفت: ساده‌زیست و پاکدست بودن زریبافان مورد توجه اعضای جبهه یاران قرار گرفت لذا او فردی است که در دولت نهم و دهم از کارنامه کار اجرایی موثری برخوردار بود و مراتب پیشرفت کار اداری را اصولی و منطقی طی کرد و یک دفعه به مناطق خاصی نرسید و  مهمتر  از همه با ساختار اداری و اجرایی کشور آشنا است و این ویژگی‌ها موجب گزینش جبهه یاران است و در حال رایزنی برای متقاعد کردن او در انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

واعظ آشتیانی با اشاره به اعلام حضور بقایی در عرصه رقابت انتخاباتی با توجه به اینکه  قبلا اعلام شده بود حامیان احمدی‌نژاد هیچ فعالیت انتخاباتی نخواهند داشت، عنوان کرد: دلیل این حضور را باید از خودشان پرسید ضمن اینکه وقتی می‌گوییم باید به قانون احترام بگذاریم، مفهومش این است که هر کسی که شرایط لازم را برای نامزدی در انتخابات دارد، می‌تواند حضور یابد ولی قانون مشخص می‌کند که چه افرادی واجد شرایط کاندیداتوری خواهند بود و آقای بقایی هم خارج از  این احتمال نیست.

او یادآور شد: اگر بقایی تشخیص داده می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، براساس قانون این امکان وجود دارد اما باید به قانون هم تمکین کند و اگر شورای نگهبان تشخیص دهد که شاخصه لازم را برای نامزدی  ندارد، بپذیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: احمدی‌نژاد اعلام کرده است از هیچ فرد و گروهی در انتخابات حمایت نخواهد کرد و این نکته حائز اهمیتی است مگر اینکه نظر ایشان  برای حمایت از بقایی تغییر کرده باشد.

او با اشاره به اظهارات مشایی در نشست خبری مبنی بر اینکه رد صلاحیت بقایی دو قطبی خطرناکی در کشور به وجود می‌آورد، گفت: باید رسانه‌ها از مشایی سوال کنند این خطر از کجا نشات می‌گیرد که او احساس می‌کند و اگر توضیحی در مورد این احساس خطر ارائه دهد به هر حال افکار عمومی روشن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز