خبرگزاری کار ایران

آهنی:

شرکت‌های فرانسوی باید خود را با بازار ایران تطبیق دهند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۶۷

سفیر ایران در فرانسه گفت: زمان آن فرار رسیده است که اروپا درک کند اقدام آمریکا در تحریم شرکت‌های فرانسوی غیرقابل قبول است. رقابت در بازار ایران جدی است و کشورهای دیگر درصدند بازار ایران را در دست بگیرند. متاسفانه فرانسه هنوز در رده ۱۰ شریک تجاری ایران قرار نگرفته است و در رده های ۱۳ الی ۱۵ قرار دارد و شرکت‌های فرانسوی باید خود را با بازار ایران تطبیق دهند.

به گزارش ایلنا، به ابتکار شهرداری ایسی له مولینو همایش اقتصادی«ایران و فرانسه» با حضور آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، آندره سانتینی ، شهردار و نماینده مجلس ملی فرانسه  و جمعی از تجار و متخصصان امور ایران در روز چهارشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۵ در محل ساختمان شهرداری ایسی له مولینو برگزار شد.

سانتینی، شهردار و نماینده مجلس ملی ایسی له مولینو اولین سخنران این همایش بود.

او افزود: بازگشت ایران به صحنه جهانی روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود و فرانسه در تقویت روابط با ایران ۸۰ میلیونی مصمم است.

شهردار و نماینده مجلس ملی ادامه داد: متغیرهایی همچون نقش ایران بعنوان یک لنگرگاه ثبات در منطقه، پویایی ایرانیان و فرهنگ و هنر ایرانی باعث می‌شود روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ارتقاء یابد.

او افزود: با توجه به تحکیم روابط دو کشور، شهرداری ایسی له مولینو  آمادگی دارد تا در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری  با ایران همکاری نماید.

سانتیتی افزود: در آینده نزدیک هیاتی متشکل از روسای شرکت‌های این منطقه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی به ایران اعزام خواهند کرد.

در ادامه همایش سفیر ایران در فرانسه با ابراز خوشحالی از تحولات رو به رشد روابط با فرانسه که در پی توافق هسته‌ای و سفر رییس‌جمهوری در سال گذشته وارد فصل نوینی شده است، افزود: ایران با ظرفیت‌های عظیم اقتصادی بدنبال توسعه پایدار در همکاری متقابل با کشورهای جهان می‌باشد و در این راستا تلاش نموده است با فراهم نمودن بسترهای سیاسی و اقتصادی از جمله سفرهای متعدد و متقابل مقامات و امضای توافقات و قراردادهای مختلف سیاسی و اقتصادی ، مسیر را برای دستیابی به این هدف فراهم نماید.

او ادامه داد: امضای بیش از ۳۵ سند در سفر روحانی، رئیس جمهور ایران به پاریس در ژانویه ۲۰۱۶ ، برگزاری اولین دور کمیسیون مشترک اقتصادی در سفر هیات سیاسی - اقتصادی به تهران به ریاست اِرو وزیر امور خارجه فرانسه در ژانویه ۲۰۱۷  شرایط را برای شرکت ها و فعالان اقتصادی دو طرف جهت استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری موجود فراهم نموده است.

سفیر ایران تاکید کرد که  در این مسیر رفع نگرانی بانک‌های بزرگ فرانسه از مجازات‌های احتمالی آمریکا و همکاری آنها در تسهیل شرایط بانکی و مالی برای شرکت‌های فرانسوی علاقمند به همکاری با ایران، توسعه روابط اقتصادی را بیش از پیش در پی خواهد داشت.

تی یری کوویل اقتصاددان و متخصص امور ایران با ارائه گزارشی از اقتصاد ایران ، شاخص های کلان اقتصادی را مثبت ارزیابی کرده و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های بعمل آمده رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴ درصد خواهد رسید.

وی گفت: به نظر من زمان فرار رسیده است که اروپا درک کند اقدام آمریکا در تحریم شرکت های فرانسوی غیر قابل قبول است. رقابت در بازار ایران جدی است و  کشورهای دیگر درصدند بازار ایران را در دست بگیرند. متاسفانه فرانسه هنوز در رده ۱۰ شریک تجاری ایران قرار نگرفته است و در رده های ۱۳ الی ۱۵ قرار دارد و شرکت‌های فرانسوی باید خود را با بازار ایران تطبیق دهند.

جلالی بنشابن، متخصص امور خاورمیانه و استاد دانشگاه در ادامه همایش گفت: ایران غیر قابل دور زدن است و نقش ایران را در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای نمی‌توان نادیده گرفت. متاسفانه رسانه‌ها ارزیابی‌های ما را از توان و ظرفیت‌های ایران منحرف کرده‌اند. ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران در کنار نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها باعث شده‌اند ایران در منطقه نقش محوری داشته باشد در حالیکه در کشورهای عربی بین میراث و سابقه سنتی قبیله‌ای و واقعیت‌های مدرن تضاد وجود دارد در ایران رابطه ملت و حکومت قوی و جدی است.  در جهان در حال تحول  و  ایجاد قطب‌های منطقه‌ای، ایران می‌تواند با حضور در معادلات و به عنوان یک بازیگر با نفوذ، در پیدا نمودن راه حلی برای بحران‌های خاورمیانه موثر باشد.

کولین داسان، مشاور شرکت‌های فرانسوی فعال در بازار ایران در این همایش به  قانون حمایت از سرمایه‌گذاری در ایران و شرایط مناطق آزاد تجاری برای اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور  اشاره کرد و  افزود: ایران بازیگر اصلی در منطقه است و  ظرفیت اقتصادی این کشور و لغو تحریم‌ها، امکان داده است که همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با این کشور احیاء شود.

اشاره به شرایط سرمایه‌گذاری در ایران، نقش ایران در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و عدم تاثیر تحریم‌ها بر ایران در کنار طرح پرسش و پاسخ از سوی حضار، از دیگر محورهای مهم سایر سخنرانان و برنامه‌های این همایش اقتصادی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز