خبرگزاری کار ایران

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اختلال در سیستم امنیت ملی آمریکا؛

استعفای فلین برنامه مذاکرات نتانیاهو با ترامپ درباره ایران را برهم زد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۶۳

روزنامه اسرائیلی «اورشلیم پست» در گزارشی نوشت: با استعفای فلین برنامه دیدار نتانیاهو با ترامپ به هم خورد و با تردیدهایی همراه شد. فلین قرار بود سران دو کشور را در اتاق بیضی شکل ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید در مورد برنامه های هسته ای ایران توجیه کند. از طرفی جان مک کین سناتور جمهوری خواه نیز گفته است که استعفای فلین یک نشانه نگران کننده از اختلال در دستگاه امنیت ملی کنونی است. بسیاری از همکاران او نیز در این تحلیل به او پیوسته اند و خواستار بازرسی بیشتر کنگره بر روابط دولت ترامپ با کرملین شده اند.

به گزارش ایلنا روزنامه صهیونیستی «اورشلیم پست» نوشت: قرار بود سیاست‌های مشترک آمریکا و اسرائیل در قبال ایران در دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ترامپ و با ریاست مشاور امنیت ملی ترامپ مطرح و جمع بندی شود که این دیدار با استعفای مایکل فلین مشاور امنیت ملی دولت آمریکا همزمان شد. فلین قرار بود سران دو کشور را در اتاق بیضی شکل ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران توجیه کند.

به گفته «کلیم کانوی» دستیار ترامپ، «فلین» شخصیت کلیدی رییس‌جمهور در این دیدار به شمار می‌رفت. او این هفته را به واسطه دیدار نتاینیاهو با ترامپ هفته بزرگ خوانده بود.

ساختار سخت این دیدارها که عمدتا از پیش طراحی شده است، تنها یک روز قبل از برنامه دیدار نتانیاهو با ترامپ به هم خورد و با تردیدهایی همراه شد. فلین همزمان با فرود هواپیمای نتانیاهو در واشنگتن شبانه استعفایش را تقدیم ترامپ کرده است.

دلیل استعفای فلین درز کردن خبر فریب دادن افکار عمومی و معاونان رییس‌جمهور آمریکا درباره تماس تلفنی‌اش با سفیر روسیه در آمریکا بوده است. او که در این تماس تلفنی به سفیر گفته بود ترامپ به محض ورود به کاخ سفید تحریم‌های اوباما برای دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری را لغو خواهد کرد، به رسانه‌ها و به مایک پنس معاون ترامپ در مورد این مکالمه دروغ گفته بود. در پی انتشار رکوردهای این مکالمه از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مشخص شد که ادعای فلین در مورد عدم مکالمه درباره مساله تحریم‌ها با سفیر مسکو دروغ بوده است.

ترامپ و تیم او گفته‌اند که رونوشت این مکالمه هفته‌ها بوده که وجود داشته اما به محض اینکه به واشنگتن‌پست درز پیدا کرده منجر به استعفای تحمیلی فلین شده است. 

سران حزب جمهوری‌خواه به ویژه اعضای ارشد این حزب نظیر جان کورنین در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند. 

«جان مک کین» نیز گفته است که استعفای فلین یک نشانه نگران‌کننده از اختلال در دستگاه امنیت ملی کنونی است. بسیاری از همکاران او نیز در این تحلیل به او پیوسته‌اند و خواستار بازرسی بیشتر کنگره بر روابط دولت ترامپ با کرملین شده‌اند.

نتانیاهو برای دیدار روز چهارشنبه با ترامپ به واشنگتن رفته و امیدوار است نسبت اقدامات جدی‌تر با فعالیت‌های ایران در منطقه و مقابله جدی‌تر با ایران از ترامپ ضمانت بگیرد. او قرار است در مورد خطرات بلندمدت توافق هسته‌ای در برنامه‌های این کشور نیز با ترامپ گفت‌وگو کند.

نخست‌وزیر اسرائیل امیدوار است که خطوط قرمز برای اقدامات ایران با کمک امریکا ترسیم شود و این خطوط قرمز می‌تواند تحریم‌های جدید باشد

فلین در دوران کوتاه خدمتش در کاخ سفید تلاش‌های دولت برای هماهنگی با اسرائیل در مورد ایران را افزایش داد.

تنها حرکت علنی او «تحت نظر» قرار دادن ایران بعد از آزمایش موشکی اخیر ایران بوده که این حرکت نیز در حمایت از عربستان سعودی صورت گرفته است.

در دولت ترامپ «فلین» توانسته بود اجماعی علیه ایران ایجاد کند. این اجماع با وزیر دفاع دولت «جیمز متیس» و وزیر خارجه «رکس تیلرسون» و وزیر خزانه داری «استفاو منوچین» حاصل شده بود.

روز سه‌شنبه ترامپ «جوزف کیث کلوگ» را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید و قرار است بین افراد نظامی‌ سابق و کنونی برای پر کردن پست فلین تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز