خبرگزاری کار ایران

در دیدار رحیم‌پور با معاون وزیر خارجه روسیه؛

تهران و مسکو بر گسترش همکاری‌ها در مقابله با تروریسم تاکید کردند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۸۸۰

در دیدار معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه با همتای روس خود، آخرین وضعیت همکاری‌ها و مناسبات دو کشور مورد رایزنی قرار گرفت.

 گزارش ایلنا، در این دیدار که مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشت، دو طرف با ابراز رضایت از گسترش همه‌جانبه روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش ۸۰ درصدی حجم مبادلات تجاری را مثبت ارزیابی و بر تداوم این روند تاکید کردند. 

برنامه‌ریزی سفرهای مقامات عالی و ارشد دو کشور طی ماه‌های پیش‌رو و اسنادی که در این سفرها به امضاء خواهد رسید نیز از دیگر محورهای این ملاقات بود.

همچنین دوطرف در این دیدار با خرسندی از نتایج مثبت مبارزه مشترک با تروریست‌ها در منطقه به ویژه در سوریه، این همکاری‌ها را مصداق عینی روابط عمیق و پایدار بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دانستند و تمایل خود را نسبت به گسترش هر چه بیشتر مناسبات در عرصه مقابله با افراط گرایان و تروریست‌ها ابراز کردند.

ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست بین‌المللی راجع به افغانستان در مسکو به سر می‌برد، علاوه بر حضور در این نشست با دیگر مقامات روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز