خبرگزاری کار ایران

عارف در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفت فراکسیون امید با استیضاح آخوندی / وزیر راه و شهرسازی با رای قابل‌قبول به کار خود ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۸۵۰

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید از مخالفت این فراکسیون با استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نشست صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید که به‌منظور بررسی گزارش کمیته استیضاح وزیر راه و شهرسازی و ارزیابی دیگر جوانب این مسئله برگزار شد، اعلام کرد: حدود دو ماه و نیم پیش در پی مطرح شدن استیضاح آخوندی کمیته‌ای در فراکسیون امید به‌منظور بررسی ابعاد مختلف این مسئله در فراکسیون امید تشکیل شد تا این مسئله را به‌صورت تخصصی بررسی کند و این کمیته نیز چندین مرتبه در این رابطه به هیات رییسه و همچنین شورای مرکزی فراکسیون گزارش داد.

او با بیان این‌که دستور اصلی این جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای برگزاری سلسله جلسات فراکسیون امید با آقای آخوندی هم تشکیل جلسه دادیم و آقای وزیر گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آینده خود مطرح کرد و این درحالی بود که در آن جلسه بحث استیضاح مطرح نشد؛ چرا که اساساً مشخص نبود این مسئله تا چه میزان جدی باشد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی ازسوی هیات رییسه مجلس در نشست علنی روز گذشته یادآور شد: پس از اعلام وصول این طرح استیضاح، صبح امروز و پیش از آغاز نشست علنی مجلس، در شورای مرکزی فراکسیون تشکیل جلسه دادیم که هم کمیته گزارش خود را ارائه کرد و هم برخی از نمایندگان چه موافقان و چه مخالفان نکات مدنظر خود را بیان کردند.

او خاطرنشان کرد: درنهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که هم با توجه به عملکرد وزارت راه و شهرسازی و هم شرایط زمانی و وضعیت فعلی کشور که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، نظر فراکسیون امید مخالف با استیضاح آخوندی است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران اعلام کرد: طبیعتاً اعضای فراکسیون مطالبه‌هایی دارند که قرار شده همان کمیته تخصصی این مسائل را جمع‌بندی کند و ان‌شاءالله پس از ماندگار شدن آقای آخوندی در سمت وزیر راه و شهرسازی این مطالبه‌ها را دنبال کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اقبال استیضاح در صحن علنی مجلس گفت: شرایط کشور قابل درک است و به نظر می‌رسد آن‌چنان که عموم نمایندگان نیز اتفاق‌نظر دارند، شرایط کنونی کشور برای استیضاح مناسب نیست و درصورتی که نمایندگان مطالبات خود را پیگیری کنند، موفق به دستیابی به آن خواهند شد و به هر ترتیب فراکسیون امید شرایط را برای استیضاح مناسب نمی‌داند اگرچه استیضاح حق نمایندگان است و ما هم به آن به‌عنوان یک ابزار نظارتی باور داریم ولی در وضعیت فعلی طرح این مسئله را مفید نمی‌دانیم.

عارف تصریح کرد: به‌طور کلی پیش‌بینی می‌کنم آقای آخوندی با رای قابل قبول به کار خود ادامه می‌دهند و با برنامه‌تر گذشته در مسیر قدم برمی‌دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز