خبرگزاری کار ایران

میشل عون:

لبنان می‌تواند پل تفاهم بین اعراب وایران باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۳۲

رئیس‌جمهوری لبنان در آستانه سفر به مصر و همچنین شرکت در کنفرانس اتحادیه عرب از آمادگی کشور خود برای میانجی‌گری بین ایران و کشورهای عربی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاهرام، «میشل عون» که در ادامه سفر‌های خود به کشورهای عربی و دیدار با سران این کشورها، عازم قاهره پایتخت مصر است در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه «الاهرام» مصر اعلام کرد که بیروت برای حل اختلاف بین تهران و کشورهای عربی آمادگی دارد.

وی در این مصاحبه که مباحث مختلفی از جمله روابط ایران با کشورهای عربی، حزب‌الله لبنان، مسائل داخلی این کشور و همچنین ترکیه را مطرح کرد، گفت لبنان می‌تواند به عنوان پل تفاهمی بین کشورهای عربی و ایران ایفای نقش کند.

رئیس‌جمهوری لبنان در خصوص آینده روابط کشورهای عربی با ایران و ترکیه بر بهبود روابط بین کشورهای عربی با ایران و ترکیه تاکید کرد و افزود با توجه به تاثیر جغرافیا و حسن همجواری بر سیاست و امنیت و همچنین منافع اقتصادی باید از هر راهکاری برای بهبود روابط استفاده کرد.

وی در ادامه اعلام کرد لبنان می‌تواند به عنوان پل تفاهم بین ایران و کشورهای عربی ایفای نقش کرده و این از بی‌تفاوت نشستن در قبال این مسئله بهتر است.

عون در ادامه با اشاره به حزب‌الله تاکید کرد که حزب‌الله بخشی از جامعه لبنان است و قدرت آن مکمل قدرت ارتش لبنان است و هیچ تضادی با حاکمیت ملی لبنان ندارد.

وی در خصوص بحران سوریه نیز خاطرنشان کرد حل بحران این کشور بدون حضور «بشار اسد» امکان‌پذیر نیست، باید به دنبال راه حلی‌ فراگیر بود تا حاکمیت این کشور نیز حفظ شود.

رئیس‌جمهور لبنان در پایان از آمادگی کشور خود برای کمک به حل بحران سوریه خبر داد و افزود لبنان در انتظار رسیدن کمک‌های بین‌المللی به لبنان برای انتقال آن به سوریه و رساندن آن به دست مردم این کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز