خبرگزاری کار ایران

وب‌سایت دفتر هیأت دولت آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۶۷

وب‌سایت اطلاع‌رسانی هیأت دولت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، وب سایت اطلاع‌سانی دفتر هیأت دولت به آدرس http://cabinetoffice.ir با شناخت و درک وضع موجود و در راستای انطباق وظایف دفتر هیأت دولت با مواد ۲، ۵ و تبصره ذیل قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین‌نامه داخلی دفتر هیأت دولت در خصوص نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات این دفتر طراحی و ایجاد شده است.

در این وب‌سایت درباره شرح وظایف این دفتر آمده است:

۱) پشتیبانی دبیرخانه ای و امور مربوط به تصدی اسناد،ثبت، ضبط، نگهداری و بازیابی اطلاعات اسناد ارسالی پیشنهادهای ارجاعی به دفتر هیئت دولت با بهره گیری از سامانه های مدیریتی و اداری پیشرفته .

۲) تشکیل پرونده برای پیشنهاد های ارجاعی از سوی دستگاههای اجرایی کشور شامل مکاتبات مربوط، استعلا م ها، و پاسخ استعلام ها و گردآوری و تکمیل اطلاعات تا حصول نتایج موضوعات در دست بررسی.

۳)  تنظیم گزارشهای ویژه تصمیم سازی، شامل تجزیه و تحلیل ، شناخت ابعاد مساله، عوامل پدیدآورنده، عوامل تسهیل‌کننده و موانع موجود در تحقق اهداف برای تصمیم گیری در جلسات کمیسیون های تخصصی هیئت دولت و جلسات هیات وزیران.

۴)  شناخت و دخالت دادن عناصر فرا بخشی و راهبردی در فرآیند تصمیم سازی، تلفیق عناصر مختلف فنی و کارشناسی و تامین اهداف پیشنهادهای در دست بررسی.

۵)  انطباق تصمیمات دولت با راهبردها، خط مشی ها ، برنامه های مصوب و سیاستهای کلان ابلاغی و مورد نظر دولت.

۶)  پشتیبانی از ارتقاء سطح کیفی تصمیمات هیئت دولت و کمیسیون ها با بهره گیری از سیستم های اطلاعاتی پشتیبانی از تصمیم و تصمیم سازی و مدیریت اطلاعات.

۷) ابلاغ و پیگیری از نحوه اجرای مصوبات و دریافت بازخورد از تصمیمات هیئت دولت به منظور اصلاح تصمیمات .

۸) برنامه ریزی برای برگزاری جلسات هیات دولت و کمیسیون های هیات دولت بر اساس دستور جلسات از پیش تعیین شده .

۹) ثبت نتایج و تهیه صورتجلسات و مباحث مطرح شده در جلسات برگزار شده.

۱۰)  پشتیبانی فنی، اداری و مدیریتی جلسات هیئت دولت.

۱۱)  تهیه گزارش و بررسی اولیه در مورد پیشنهادها، مسایل و ضرورت های مطرح شده از سوی سایر نهادهای مدنی و اشخاص حقیقی و حقوقی به معاون اول رییس جمهور و اقدام بعدی پس از ارجاع موضوع به دفتر هیئت دولت.

۱۲)  ایجاد راهکار مناسب به منظور استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهها ، مراکز پژوهشی محققان، متخصصان ، صاحبنظران، نخبگان و سازمانها و تشکل های اجتماعی.

۱۳)  تهیه و ارایه گزارشهای مدیریتی در مورد عملکرد و حسن اجرای مقررات مربوط به کمیسیون ها شامل وضعیت نحوه تشکیل و مشارکت اعضا در کمیسیون ها و موضوعات در دست بررسی به رییس جمهور و معاون اول ایشان بصورت دوره ای.

۱۴)  تدوین مذاکرات دولت با بهره گیری از سامانه ای پیشرفته به منظور جمع بندی استخراج سیاستهای عمومی و مستندسازی تصمیمات هیئت وزیران با رعایت اصل حفاظت و امنیت اطلاعات.

۱۵)  اطلاع رسانی در مورد موضوعات در دست بررسی و مصوبات هیئت دولت بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با بهره گیری از سامانه های اطلاع رسانی (پایگاه های اطلاع رسانی، نشریات و ...)

در این وب سایت تلاش شده تا در زمان طراحی آن اجرای سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت با همکاری معاونت‌ها و کمیسیون‌ها به منظور انعکاس مناسب بخش‌های مختلف به سهولت صورت پذیرد.

در حوزه اطلاع‌رسانی کوشش شده تا با بهره‌گیری از سامانه‌های موجود در دفتر هیأت دولت مخاطبان از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی کشور، مصوبات هیأت وزیران و لوایح تقدیمی به مجلس شورای اسلامی فوراً آگاهی پیدا کنند.

در حال حاضر نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این مصوبات با فاصله زمانی کم بر روی این وب سایت قرار گرفته و قابل بهره‌برداری است.

در وب‌سایت اطلاع‌رسانی هیأت دولت ضمن مستند نمودن جلسات کمیسیون‌های اصلی، فرعی و تخصصی هیأت دولت، مردم در جریان مراحل تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری موضوعات مطرح شده در هیأت دولت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز