خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی مطرح کرد؛

لزوم اتخاذ اقدامات قاطع ایران دربرابر فرمان ضدمهاجرت ترامپ

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۴۶

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور درخواست کرد که در برابر فرمان ضدمهاجرت ترامپ، دست به اقدامات ویژه و قاطع بزند.

به گزارش‌خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در یادداشتی خطاب به حسن روحانی رییس‌جمهوری، با اشاره به فرمان ضدمهاجرت دونالد ترامپ خواستار اقدامات ویژه و قاطع ایران دربرابر این فرمان شد.

در متن این یادداشت آمده: انتظار دارم جناب آقای رییس‌جمهور در قبال خزعبلات ترامپ اقدامات ویژه و قاطع انجام دهد و در اولین جلسه هیات وزیران تکالیف زیر را تعیین و تصویب کند:

- وزارت خارجه مشکلات ایرانیان اسیر شده در آمریکا را رسیدگی و مرتفع کند و ترتیب انتقال آنان را به ایران بدهد.

- باتوجه به نارضایتی قاطبه دولت‌های دوست آمریکا و غرب از رفتار ترامپ و صحبت‌های و رفتارهای نسنجیده‌اش لازم است وزیر کاردان و باهوش امور خارجه ایران در انسجام بخشی بین دولت‌های اروپایی برای اجماع ضدترامپ فعال‌تر و با دیپلماسی جدیدتری بازی‌گردان صحنه بین‌الملل شود.

- وزارت ورزش تحت هیچ عنوان اجازه ورود به ایران را به ورزشکاران آمریکایی ندهد.

- وزارت صنعت و تجارت ورود هرگونه کالای آمریکایی حتی از مبادی سایر کشورها به ایران را مانع شود و در گمرک برگشت دهد.

- وزارت دفاع سایر موشک‌ها را با قدرت آزمایش و برد آن را تا مرکز تلاویو افزایش دهد و در اسرع وقت با اخذ اذن از فرماندهی کل قوا یگان‌های مختلف نظامی، رزمایش بزرگ آبی و زمینی و دریایی در منطقه برگزار کند و گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران به نمایش گذاشته شود. ما در جنگ هشت ساله غافل‌گیر شدیم و لازم است آنها ارزیابی از توان نظامی ایران داشته باشند تا مبادا دچار اشتباه محاسباتی شوند و منطقه را به آشوب بکشند.

- سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با میزان قدرت ایران برای بازگشت به قدرت هسته‌ای اقدام به فعال کردن یکی از واحدهای هسته‌ای در کوتاهترین زمان ممکن کند و آن را به تصویر بکشد.

- فعالیت‌های جنگ‌افروزانه ترامپ توسط حقوق‌دانان تحت نظر ریاست جمهور بررسی و تمامی اقدامات لازم در شورای امنیت ملی و سازمان ملل و پنج کشور مذاکره‌کننده هسته‌ای تشریح و تببین شود.

- معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را برای پناه دادن به آوارگان مظلوم ایرانی در آمریکا را پس از اخراج از آمریکا و اسکان محترمانه در ایران تامین کند.

- تجربه ٣٩ ساله انقلاب اسلامی نشان داده است هر زمان ما کوتاه نیامده و قاطع بودیم آنها هم دمشان را روی کولشان خواهند گذاشت! پس لازم است برای کاهش توهمات ترامپ اقدامات قابل توجه صورت پذیرد. آنها وقتی از یک بچه پنج ساله می‌ترسند و می‌گویند باید مطمئن شویم که برای آمریکا خطرناک نیست! نشان از اوج ترس و وحشتشان دارد.

- ایران خود زخم خورده تروریست است ابتدا توسط منافقین چند هزار مردم شریف کشورمان بی‌گناه به قتل رسیدند و اکنون هم در حال دفع و دفن تروریسم منطقه در سوریه و عراق است و اتهام زدن به ایران به‌عنوان تروریسم یک شوخی بی‌مزه است.

- شرایط ترامپ مساعد نیست در کمتر از چند هفته بیش از پنجاه درصد محبوبیتش کاهش پیدا کرده، شخصاً درگیر فیزیکی می‌شود، دانشگاه‌ها را تهدید به تعطیلی می‌کند، خبرنگاران را در جلسه رسمی در حین سوال کردن بیرون می‌اندازد، دستور دستبند زدن به کودکان را صادر می‌کند و معلول ویلچری را بازداشت می‌کند و اختلاف بین ادیان را تقویت کرده و در حال راه‌اندازی جنگ صلیبی است، سکوت و تماشا جایز نیست اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در برابر شخصیتی که به‌نظر می‌رسد تعادل روحی و روانی ندارد، شرط عقل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز