خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

قالیباف و رحمانی‌فضلی فردا به مجلس می‌آیند/شهرداری به وظایف خود در مورد رفع خطر ساختمان پلاسکو عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۲۰

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه روز چهارشنبه مجلس حاضر شده و به تشریح ابعاد مختلف حادثه پلاسکو می‌پردازند.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به نشست بعد از ظهر روز گذشته کمیسیون عمران به منظور رسیدگی به ابعاد حادثه پلاسکو اعلام کرد: در این جلسه که با حضور معاونان دستگاههای مختلف مسئول در مورد حادثه پلاسکو اعم از معاونت‌های مختلف راه و شهرسازی ، شهرداری تهران و آتش نشانی برگزار شد، این مسئولان هر یک توضیحاتی را ارائه کردند.

او گفت: در رابطه با حادثه پلاسکو کمیسیون عمران نیز گزارشی تهیه کرده بود که در هر یک از بخش‌ها چه اقداماتی باید صورت می‌گرفت و چه اقداماتی در عمل صورت گرفته و چه قصورهایی در این رابطه اتفاق افتاده است و پس از قرائت این گزارش هر یک از دستگاه‌ها به فراخور مسئولیتی که بر عهده داشتند در رابطه با مسائل مطرح شده در این گزارش پاسخ لازم را ارائه کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جمع بندی درباره حادثه پلاسکو نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد خاطرنشان کرد: قرار شده است برخی از دستگاه‌های مسئول به ایرادات مطرح شده از سوی کمیسیون پاسخ کتبی بدهند.

او در تشریح این مساله یادآور شد: به عنوان نمونه اتاق اصناف درباره ادعای شهرداری در مورد اخطارهایی که پیش از این داده شده بود اعلام کرد که این اخطارها داده شده است اما با صنف در میان گذاشته شده است در حالی که باید این اخطارها به مالک داده می‌شد. همچنین بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان پلاسکو معتقد بود که اخطاری دریافت نکرده است و شهرداری نیز تاکید داشت که به بنیاد اخطارداده است و این در حالی بود که بخشی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران معتقد بودند بنا بر بند 14 ماده 55 شهرداری تهران وظایف خود را در مورد رفع خطرها انجام نداده است و موظف است در این راستا پس از اخطار ، در حوزه اجرایی نیز اقدام کند و حتی اگر مقاومت‌هایی صورت گرفت از اجبار قانونی خود استفاده کند.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مسائل از حوزه راه و شهرسازی نیز پرسشگری‌هایی صورت گرفت و مقرر شد در ادامه این دستگاه پاسخ‌های خود را به صورت کتبی در اختیار کمیسیون عمران قرار دهد.

حسین زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت برخورد دوگانه با حادثه پلاسکو و تصادف قطار مسافربری چیست، گفت: نکته حائز اهمیت آن است که شهرداری تهران تاکید داشت تا پیش از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان قادر به حضور در صحن و ارائه گزارش به مجلس نیست و این در حالی بود که نمایندگان عضو کمیسیون عمران تاکید دارند پیش از ارائه گزارش قالیباف در صحن این گزارش باید در کمیسیون تخصصی مطرح شده و مورد ارزیابی قرار گیرد که روز دوشنبه جلسه‌ای در این رابطه تشکیل شد.

او در پایان تصریح کرد: با این حساب قرار است وزیر کشور و همچنین شهردار تهران در جلسه روز چهارشنبه حاضر شده و نسبت به تشریح ابعاد مختلف حادثه پلاسکو اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز