خبرگزاری کار ایران

ادعای باب کورکر درباره انجام آزمایش موشکی توسط ایران

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۱۱

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا مدعی شد که ایران دست به آزمایش موشک بالستیک زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری مجلس سنای آمریکا، «باب کوکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با ادعای این‌که ایران اقدام به آزمایش موشک بالستیک کرده است، آن را نقض تعهدات بین‌المللی دانست.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «آزمایش موشکی بالستیک ایران نقض کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافق به دست آمده است.»

کورکر افزود قطعنامه ۲۲۳۱ محدود کننده تمامی برنامه‌های موشکی ایران  که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای خواهند بود در تمامی جوانب اعم از تحقیق، فناوری و ساخت این گونه موشک‌ها است.

وی ادامه داد با توجه به مفاد این قطعنامه، ایران شامل محدودیت‌های بین‌المللی و همچنین صادرات اسلحه دارای کاربرد در برنامه‌های هسته‌ای می‌شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد ایران با تکرار برنامه‌های توسعه موشک بالستیک، حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر فعالیت‌هایی که تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی است مرتکب نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شده است.

این سناتور آمریکایی ادامه داد: «من مشتاقانه در انتظار کار با همکاران خود در دولت برای پاسخگو قرار دادن ایران درباره نقض این قطعنامه و اجرای محدودیت‌های پیش‌بینی شده در صورت نقض توافق هسته‌ای توسط ایران هستم».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز