خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در همایش فصلی خانه احزاب:

بدنه اجتماعی احزاب ضعیف است/برخورد جدی با مقصران حادثه پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۴۰

وزیر کشور بر لزوم تقویت بدنه اجتماعی احزاب تاکید کرد و گفت: از مجموع ۱۷۰ ماده قانون جامع انتخابات تاکنون بررسی ۹۵ ماده تمام شده و احتمالا این قانون به انتخابات سال آینده نرسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فصلی خانه احزاب گفت: لایحه قانون جامع انتخابات را آماده کرده و منتظر سیاست‌های کلی آن بودیم که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند و به دولت فرستاده شد. در این راستا کمیسیون سیاسی-امنیتی دولت، تاکنون از ۱۷۰ ماده این لایحه تاکنون ۹۵ ماده آن تمام شده و امید است تا هفته دیگر همه مواد آن تمام شده و به صحن دولت آمده و پس از تصویب به مجلس ببریم.

وزیر کشور اضافه کرد: از اسفند رسما وارد انتخابات می شویم. احتمالا این قانون به انتخابات سال آینده نرسد اما تلاش می‌کنیم آن را به موقع ارائه دهیم تا اگر نواقصی در قانون فعلی باشد، آن را اصلاح کردیم.

وزیر کشورهمچنین با اشاره به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در قبل و بعد از انقلاب ایشان به عنوان رکن، یکی از ارکان اصلی انقلاب بوده و جای ایشان خالی و راه ایشان مستدام خواهد بود.

رحمانی فضلی همچنین به شهادت رسیدن جمعی از آتش نشانان را تسلیت گفت و افزود: خواهشمندم از دوستان که همه ما تن به قانون دهیم و الزامات آن را بپذیریم. هرچند رییس جمهور دستور دادند، اما قوای مقننه و مجریه  به طور مستقل موضوع را بررسی می کنند و اگر قصوری باشد حتما برخورد خواهد شد.

او با تاکید بر رعایت شئونات افراد، گفت: ممکن است در جای دیگر حادثه‌ای برای خود ما رخ دهد از این رو باید فرهنگ انصاف گرایی و قانون‌گرایی در جامعه مورد توجه همه افراد و گروه‌ها قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه بر لزوم جدی گرفتن دمکراسی و مردم سالاری در کشور تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ تحزب، تقویت و جایگاه قانونی احزاب را جدی بگیریم. بدنه اجتماعی احزاب ضعیف است و حضور فعال در موضوعات مختلف و اعغتمادسازی مردم برای تصمیم گیری و تصمیم سازی بسیار مهم است.

رحمانی فضلی در ارتباط با مسئله اقتصاد مقاومتی نیز گفت: احزاب در این بخش می توانند مشارکت داشته باشند اما کار آنها نیست که آن را اجرایی کنند. اقتصاد مقاومتی اگر در کشور اتفاق نیفتد دچار خسران می‌شویم. انتظار داریم احزاب مانند یک بدنه قوی ، علمی و کارشناسی موثر واقع شود.

 او افزود: در نظام دفاعی و انتظامی ، تغییرات صورت گرفته است اما در بعضی دیگر از نظام‌ها این تغییرات صورت نگرفته است. اگر برنامه‌ریزی متمرکز نداشته باشیم، نمی‌توانیم تغییرات لازم را در کشور انجام دهیم.

رحمانی فضلی افزود: حوادث و تصادفات به ما نشان می‌دهد که در نظام برنامه‌ریزی ما تعادل وجود ندارد و نظام اداری موجود ما نمی‌تواند فعالیت‌ها را پشتیبانی کند.

وزیر کشور گفت: مردم را باید تقویت و تشویق کنیم که در مسایل اقتصادی شرکت کنند. همچنین شفاف سازی در مبارزه با فساد باید صورت گیرد و تا زمانی که ابزار کار سیاسی است، هیچ کس نمی‌تواند با آن برخورد جدی کند مگر این که در مراجع قانونی همه باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز