خبرگزاری کار ایران

دستورکار صحن علنی مجلس اعلام شد؛

قرائت گزارش کمیسیون عمران و ارائه توضیحات رحمانی‌فضلی و قالیباف درباره حادثه پلاسکو

درحالی که قرار است وزیر کشور و شهردار تهران با حضور در یکی از جلسات علنی هفته آینده مجلس از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به نمایندگان گزارش دهند، قرائت گزارش کمیسیون عمران در رابطه با این حادثه نیز در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده به‌صورت علنی تشکیل جلسه می‌دهند.

بنابر این گزارش قرار است، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در یکی از جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی در مورد حادثه پلاسکو به نمایندگان گزارش دهند. همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس گزارش تهیه شده در کمیسیون متبوع خود درباره این حادثه را قرائت می‌کند.

گزارش رییس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۴ کل‌کشور، گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت توسعه نیشکر و گزارش کمیسیون صنایع مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس همچنین در هفته آینده اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را انتخاب می‌کنند و انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون شوراها و انتخاب مجلس به‌عنوان ناظر در شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز در دستور کار جلسات علنی هفته آتی پارلمان قرار دارد.

بررسی طرح یک فوریت استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، رسیدگی به طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس، بررسی لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست و همچنین رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی از جمله دیگر دستور کارهای مجلس است.

نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده، لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران، طرح اصلاح بند الف ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

بررسی لایحه موافقتنامه بین ایران و ترکیه در مورد تأمین اجتماعی، رسیدگی به طرح استفساریه قانون اصلاح بند «ی» تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ و بند «هـ» تبصره یک قانون بودجه ۹۵، بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، رسیدگی به تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامی از سوی ریاست جمهوری نیز در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گرفته است.

این درحالی است که بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی، رسیدگی به طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در وزارت آموزش و پرورش و بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرایم اقتصادی از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته آینده خواهد بود.

کد خبر : ۴۵۲۱۴۱