خبرگزاری کار ایران

سروش در یادداشتی مطرح کرد؛

مجلس باید حادثه پلاسکو را تا مشخص شدن همه مقصران پیگیری کند / لزوم تشکیل کارگروه ارتقای ایمنی ملی

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۸۰۴

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نسبت به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل سروش در پی بروز حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو در یادداشتی کوتاه با خانواده‌های شهدای آتش‌نشانی ابراز همدردی کرد.

در متن این یادداشت کوتاه که برای انتشار در اختیار ایلنا قرار گرفت.‌آمده:

متاسفانه امروز مطلع شدیم که باصطلاح یکی از نمادهای مدرنیته در تهران با نزدیک به ۵۴ سال سابقه برپایی، به‌طرز فاجعه‌باری فرو ریخت و تاسف‌بارتر اینکه منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان بی‌گناه و به شهادت رسیدن آتش‌نشانان قهرمانمان شد.

با اندوه فراوان، ادای تسلیت می‌کنیم به خانواده‌های کشته‌شدگان و شهدای آتش‌نشانی.

به‌عنوان نماینده مردم شریف تهران که تعدادی از آنان در این حادثه کشته شده یا در حین ادای وظیفه به شهادت رسیده‌اند، در کنار سایر همکاران مجلس به‌طور جدی این موضوع را تا سرحد روشن شدن مقصران و آنانی که در توجه و در اعمال قوانینِ تامین کننده ایمنی کوتاهی کردنده‌اند، پیگیری خواهم کرد.

از طرف دیگر آنچه در عکس‌ها و گزارش‌های قابل توجه بود، ابتدایی و ناکافی بودن امکانات و ادوات اطفای حریق در پایتخت کشور است که خود جای تامل دارد و باید به‌طور جدی و فوری پیگیری شود.

در این فکرم چرا همیشه باید واقعه‌ای تلخ رخ دهد تا مسئولان بفهمند توانمندی، امکانات و مدیریت آینده‌نگرانه‌شان برای بحران‌ها در چه حد است ، در حالی‌که این همه مدعیان دانش‌آموخته مدیریت در کشور و در همه دستگاهای اجرایی داریم.

به‌نظرم زمان آن رسیده که مجلس با اختیارات نظارتی و تقنینی خود کارگروه ارتقای ایمنی ملی تشکیل داده و از نزدیک در این امور که علاوه بر آتشنشانی‌ها شامل اورژانس‌ها، آمبولانس‌ها، تامین مسیرهای ترابری اضطراری داخل شهری، آموزش نیروهای امدادگر تخصصی، آموزش فراگیر ملی برای اصول و اقدامات ایمنی و ... مداخله کند.

جان و مال ملت چیزی نیست که بخواهد در تجربه‌های تلخ از دست برود بلکه باید توانمندسازی آینده‌نگرانه شود، همان‌طور که قرآن امر می‌فرماید باید "ماستطعم من قوه" را آماده ساخته و مهیا برای وقایع نامنتظره نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز