خبرگزاری کار ایران

حزب اسلامی کار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه روی از مردم برنتافت/ تقدیر از حضور میلیونی در مراسم تشییع و خاکسپاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۸۵۱

حزب اسلامی کار از ملت شریف‌تهران و ایران اسلامی برای بدرقه‌ باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام حزب اسلامی کار به این شرح است:

«امروز بار دیگر ملت ایران چون همیشه به جهانیان آموخت که برای بزرگمردان سرزمین خود احترام و شأن ویژه‌ای قایل است.

مردم ایران از نخستین ساعات تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی با چشمانی اشکبار اما امیدوار به آینده، یار و یاور معمار کبیر انقلاب را تا جوار او مشایعت کردند. جمعیت میلیونی روز 21 دی‌ماه 95 در مراسم تشییع و تدفین عالم مجاهد و زاهد وارسته، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه و جلوه دیگری از تکریم و تایید راه و روش مردان بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود.

آنچه در این روز تاریخی رقم خورد تنها وداع با رهرو امام(ره) و یا معماری از معماران بزرگ انقلاب نبود؛ امروز ملت ایران با مردی وداع کرد که همواره مصالح جمع و ملت ایران را بر منافع خود و خانواده‌اش ترجیح می‌داد تا مبادا گزندی و غباری به ارکان نظام و توده‌های مردم برسد یا بنشیند.

امروز ملت ایران با بزرگ‌مردی وداع کرد که با مسایل کلان و خرد نظام عالمانه و مجتهدانه برخورد می‌کرد. او از عوام‌فریبی به شدت پرهیز می‌کرد. امروز ملت ایران با مردی از تبار نیکان وداع کرد که هیچ‌گاه روی از مردم برنتافت و همواره خود را در برابر رأی آنها قرار داد تا میزان علاقه‌ خود به آنان را و میزان محبت و اعتماد آنان به خود را بسنجد و ببیند.

امروز ملت شریف و رشید و سربلند ایران با سردار بزرگی وداع کرد که رشد علمی و پیشرفت فناورانه ایران برای او دغدغه‌ای تمام ناشدنی بود. دستاوردهای بزرگ هسته‌ای که اکنون به آن می‌بالیم، با اندیشه بلند او بعد از انقلاب پی گرفته شد و به بار نشست.

ملت سرزمین کهن ایران، امروز با روشن‌اندیش و عالم مجاهدی وداع کرد که به‌ حق شهروندی و بیان افکار مردم توسط رسانه‌ها، اساتید دانشگاه، روشنفکران و دلسوزان اعتقادی راسخ داشت. او همواره سعی می‌کرد تا شنونده خوبی برای نظرات توده‌های مردم باشد. گاه انتقادهای گزنده را می‌شنید اما با صبری مثال‌زدنی و آرامشی بی‌بدیل به اصلاح امور می‌پرداخت. معتقد بود تا نظرش را نخواسته‌اند، نباید اعتقادات یا اندیشه‌هایش را تحمیل کند. این اوج بزرگی یک اندیشمند وارسته است.

جان و روح او آمیخته با شور برای رشد و پیشرفت ایران بود. چه بسیار مدیرانی که در سایه اندیشمندی و هوش و ذکاوت او رشد یافتند و امروز سکان‌دار پیشرفت ایران هستند.

حزب اسلامی کار ضمن قدردانی و تجلیل از این همه محبت و قدرشناسی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی ایران، آزرومند است که راه و اندیشه او همچنان چراغ فرداها و قرن‌های آینده این سرزمین باشد. هرچند تقدیر چنین رقم خورد که حیات مادی را ترک کند اما اندیشه و افکار بلند او کاروان بزرگ انقلاب را ترک نخواهد کرد. اینک این ماییم و راه روشن و بی‌بدیل او. این ماییم و عظمت اندیشه و افکار اعتدالی و اصلاحی او. این ماییم و این برگ‌برگ تاریخ نانوشته انقلاب برای سال‌ها و قرن‌های آینده.

گر مرد رهی میان خون باید رفت

وز پای فتاده، سرنگون باید رفت

تو پای به راه درنه و هیچ مپرس

خود راه بگویدت که چون باید رفت»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز