خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران:

دولت تکیه‌گاه بزرگ و شجاعی را از دست داده است

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت احساس می‌کند تکیه‌گاه بزرگ و شجاعی را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم وداع با پیکر آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران در رابطه با شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرد بزرگی برای ملت ایران و انقلاب اسلامی بودند. 

او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به درستی شناسنامه این انقلاب بودند، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مقاطع پیچیده و حساس به درستی ایفای نقش کردند. ایشان پیش از انقلاب اسلامی در مراحل مختلف مبارزه حضور داشتند. در زیر شکنجه‌ها بودند و حتی تا مرحله اعدام نیز پیش رفتند و در کنار امام بودند. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی پس از پیروزی انقلاب نیز همواره در مراحل حساس ایفای نقش کردند، یادآور شد: در مقاطع حساسی چون ۶ تیر و ۷تیر ایشان توانستند به کمک نظام بیایند و نظام ما از آن مقاطع حساس عبور کند. همچنین ایشان در جنگ برای پیروزی نظام نقش مهمی را ایفا کردند و پس از رحلت امام نیز در تشکیل مجلس خبرگان و انتخاب رهبری ایفای نقش کرده و یار مورد اعتماد مقام معظم رهبری بودند. 

جهانگیری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی تکیه‌گاهی برای مردم و انقلاب بودند تصریح کرد: دولت احساس می‌کند تکیه‌گاه بزرگ و شجاعی را از دست داده است. 

او با آرزوی آمرزش مغفرت برای آیت‌الله هاشمی ابراز داشت: ما با استعانت از روح شهدا امیدوار هستیم که بتوانیم راه آیت‌الله هاشمی رفنسجانی را ادامه دهیم.

کد خبر : ۴۴۶۲۲۴