خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی خبرداد:

امضای قرارداد تخصیص دوهزار واگن به شبکه مترو/ شرط برای برگزاری نمایشگاه‌ درسئول

وزیر کشور با بیان اینکه شورای اقتصاد امضای قرارداد تخصیص دو هزار واگن را به شبکه مترو کشور تایید کرده است، اظهار داشت: سهم بیشتر این واگن ها به کلانشهر تهران اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، در نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: تقاضای بنده از شهرداری تهران و نیز شورای شهر این است که رفع مشکلات مردم در حوزه مترو را در اولویت قرار دهند. 

وزیر کشور درباره قطارهای حومه‌ای هم تصریح کرد:دولت پیگیر این موضوع است؛ چنانچه آخوندی با پیگیری این مساله، برنامه‌های خوبی را ارائه داده‌اند و اگر این موضوع به کمیسیون کلان شهر‌ها بیاید، این مساله را پیگیری خواهیم کرد. 

او ادامه داد: آمادگی داریم تا موضوع قطارهای حومه را در کمیسیون کلانشهر‌ها و یا کمیسیون زیربنایی پیگیری کنیم. همانطور که تاکنون ۷ تا ۸ مصوبه را در این باره اخذ کرده‌ایم. 

رئیس شورای اجتماعی کشور، ترافیک را موضوعی مهم در تهران قلمداد کرد و اظهار داشت: هیچ چیز برای ما در تهران مهم‌تر از ترافیک نیست و جلسه شورای عالی ترافیک باید حداقل یک بار هر ماه برگزار شود. 

وزیر کشور افزود: ‌ آمادگی کامل دارم تا برای حل معضل ترافیک تهران اگر نیاز بود مواردی به دولت برده شود و دولت به آن بپردازد با اولویت بندی و خارج از زمان اقدام و پیگیری کنم. 

رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات بیشتر برای حل مشکلات تهران نیز افزود: ‌ برگزاری جلسات تعامل و تبادل نظرات، علاوه بر گره گشایی مشکلات، همدلی را بیشتر می‌کند 

وزیر کشور تصریح کرد: برای رفع مشکل ترافیک باید برنامه ریزی مناسبی برای ساعات اوج ترافیک، مناطق پر ترافیک، گره‌های ترافیکی و حتی ایامی که ترافیک در آن روز‌ها بیشتر می‌شود داشته باشیم. 

رئیس شورای اجتماعی کشور همچنین با تاکید بر آموزش عمومی فرهنگ ترافیک نیز گفت: انصافا در این زمینه کم کار کرده‌ایم. باید طوری برنامه ریزی شود تا از ظرفیت بالای شبکه اجتماعی نیز برای ارتقای فرهنگ مردم و آموزش عمومی بهره‌مند شویم. 

وزیر کشور در عین حال استمرار آموزش نیروهای متخصص پلیس را برای مدیریت عملیاتی ترافیک با اعمال اقتدار بیشتر را مورد تاکید قرار داد. 

رحمانی فضلی درباره معاینه فنی هم گفت: در این باره زحمات زیادی کشیده شده و اکنون ۴۴۰ مرکز معاینه فنی بصورت آن لاین فعالند. 

او تاکید کرد: با کنترل هوشمند مراکز معاینه فنی، تخلفات کاهش یافته است اما این روند باید بطور کامل اجرایی شود و هر کجا نقصی بود برطرف شود. همچنین باید ظرفیت‌های موجود در این زمینه را توسعه دهیم. 

وزیر کشور همچنین گفت: برای کنترل هوشمند معابر شهری با دوربین‌ها نیز باید برنامه ریزی کنیم و لازم است برنامه‌های اجرایی آن به ما ارائه شود. 

رحمانی فضلی با اشاره به مشکلات نمایشگاه تهران، خواستار رفع این مشکلات برای آرامش بیشتر مردم شد و گفت: شورای عالی ترافیک موضوع را بررسی و برنامه ریزی کند تا موضوع در جلسه بعدی در دستور کار قرار گیرد؛ اگر لازم است نمایشگاه به محل جدیدی که احداث شده است و از امکانات شبکه مترو نیز برخوردار است انتقال یابد تا مردم کمتر اذیت شوند. 

او ادامه داد: اگر تا جلسه بعدی برنامه‌ای در این باره ارائه نشود، درباره برگزاری نمایشگاه‌ها در شرایط موجود تجدید نظر می‌کنیم. مگر آنکه نمایشگاه‌ها با کمترین هزینه و کمترین مشکل برای مردم دایر شوند. 

وزیر کشور درخصوص تردد ماشین آلات سنگین در شب و حمل کالا در روز هم افزود: ‌در این باره برنامه‌ای مناسب با تعیین مسئولی مشخص ارائه شود تا به مسئولان اجرایی ابلاغ شود. 

رحمانی فضلی همچنین بر تعیین تکلیف مساله ترافیک مصلی و گره‌های دیگر نقاط شهر تاکید کرد و گفت: ‌ در این باره اقدام موثر و روند‌های فنی متناسب دنبال و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد. 

او درباره باز شدن فاینانس‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی هم گفت: ‌اراده دولت باز شدن فاینانس هاست و این موضوع را در دستور کار دارد. 

او درباره مدیریت ساعات کار اصناف برای مدیریت ترافیک هم گفت: ‌متولی این بخش سازمان ثبت، نیروی انتظامی و دادستانی است و از دستگاه‌ها خو استه شده تا جوابگو باشند.

کد خبر : ۴۴۴۸۸۶