خبرگزاری کار ایران

نوبخت:‌

لایحه جامع انتقال شورای عالی بیمه از وزارت کار به وزارت بهداشت ارائه می‌شود

سخنگوی دولت گفت: دولت به زودی لایحه جامع انتقال شورای عالی بیمه از وزارت کار به وزارت بهداشت را به مجلس ارائه خواهد کرد.

به گزراش خبرنگار پارلمانی ایلنا در نشست علنی صبح امروز مجلس، محمدباقرنوبخت در مخالفت با پیشنهاد انتزاع شورای عالی بیمه سلامت و انتقال آن به وزارت بهداشت گفت: صحبت‌های آقای پزشکیان‌‌ همان آرمان دولت است که بر اساس آن طرح تحول سلامت را اجرایی کرد اما سوالی که در این بین به وجود می‌آید این است که آیا با انتقال یک دبیرخانه از وزارت کار به وزارت بهداشت همه مشکلات حل می‌شود؟ اگر اینگونه است ما از این امر استقبال می‌کنیم اما باید اساس و نگاه ویژه به بیمه‌ها صورت بگیرد. این دغدغه اصلی دولت است. 

او با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی در مورد استفاده مردم از خدمات بیمه‌ای گفت: طرح تحول سلامت برای دولت یک سیاست پراهمیت است اما اینکه قرار است چطور از طریق بیمه‌ها ا نجام شود جای بحث دارد. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: اول اینکه آیا قرار است در این باره در مدت پنج سال برای آن تعیین تکلیف کرد یا اینکه دولت آن را به صورت لایحه جامع و دائمی به مجلس می‌دهد تا تمامی موارد مرتبط با ساختار اداری به صورت یک مجموعه درآمده و مجلس آن را مورد بررسی قرار دهد. 

نوبخت تصریح کرد: همانطور که موضوع طرح تحول سلامت در مجلس مطرح است و اهمیت دارد دولت نیز روی این موضوع حساس است به همین دلیل در شرف تهیه لایحه جامعی است که این موارد را تعیین تکلیف کند ولی در مقطع فعلی و برای مدت پنج ساله دولت موافق این انتقال نیست.

کد خبر : ۴۴۴۶۱۸