خبرگزاری کار ایران

بیرانوندی در گفت‌وگو با ایلنا:

انگیزه‌ای جز مطامع شخصی برای استیضاح دانش‌آشتیانی متصور نیستم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تعداد امضاهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاثیری در توفیق آن ندارد و بجز مطامع شخصی، انگیزه دیگری برای این استیضاح متصور نیست گفت: این حرف که چون فلان انتصاب صورت گرفته و زورمان می‌رسد می‌خواهیم وزیر را استیضاح کنیم، هیچ مبنایی ندارد.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به‌دلیل جابه‌جایی برخی مدیران این وزارتخانه، گفت: هر مدیری مختار است نیروهای مورداعتماد خود را منصوب کند و برنامه‌هایش را از طریق مدیران مورد اعتماد خود پیش ببرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال امکان دارد مدیرانی که در دوره وزیر قبلی در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کردند، با وزیر جدید همراه و همسو نباشند یا این‌که آقای دانش آشتیانی آن مدیر را برای پیشبرد اهداف خود مفید نداند.

اینکه چون زورمان می‌رسد استیضاح می‌کنیم، بی‌مبنا است

او با تاکید بر این‌که علت اصلی جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جابه‌جایی یکی از مدیران این وزارتخانه است، گفت: این حرف که چون فلان انتصاب صورت گرفته و زورمان می‌رسد، می‌خواهیم وزیر را استیضاح کنیم، هیچ مبنایی ندارد و نمی‌توانند به‌خاطر انتصاب‌هایی که وزیر در وزارتخانه متبوع خود انجام داده، او را بازخواست کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر مدیری حق دارد مدیران مورد اعتمادش را به‌کار گرفته و انتصاب‌های موردنظر خود را داشته باشد.

بجز مطامع شخصی، انگیزه دیگری برای این استیضاح متصور نیستم

او در تشریح انگیزه‌های متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایطی که تنها دو ماه از آغاز به کار دانش آشتیانی می‌گذرد، یادآور شد: شخصاً بجز مطامع شخصی، انگیزه دیگری برای این استیضاح متصور نیستم و به طور کلی نیز فکر نمی‌کنم این استیضاح به نتیجه برسد.

استیضاح دانش‌آشتیانی به نتیجه نمی‌رسد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد امضاءهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: تعداد امضاءهای این استیضاح هیچ تاثیری در سرنوشت آن ندارد و چنین استیضاحی قطعاً به نتیجه نمی‌رسد؛ چرا که کسانی که امروز به‌دنبال استیضاح دانش آشتیانی هستند، همان کسانی‌اند که در روزهای آخر فعالیت آقای فانی نیز به‌دنبال استیضاح او بودند.

برخی پیش از دانش‌آشتیانی هم به‌دنبال استیضاح فانی بود

بیراوندی در پایان تصریح کرد: یکی از همکاران سرلیست استیضاح‌کنندگان فانی بوده و امروز نیز برای جمع‌آوری امضاء علیه دانش آشتیانی پیش‌قدم شده و این مسئله نشان می‌دهد که استیضاح‌کنندگان مطالبه شخصی دارند و به‌دنبال مطالبه خواسته‌های جامعه نیستند.  

کد خبر : ۴۴۳۷۵۹