خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مصباح یزدی:

اگر انحرافی در آرمان‌ها شده آن را ترمیم کنیم/ باید بسیار بی‌عرضه باشیم که نتوانیم انقلاب را حفظ کنیم

رییس موسسه امام خمینی(ره) گفت: متاسفانه این خطر وجود دارد که آثار انقلاب به آرامی کم رنگ شود. باید نتایج انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و این میزان بی‌عرضه نباشیم که خون شهدا را به باد بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عصر امروز به مناسبت فرارسیدن روز ۹ دی در مسجد امام صادق (ع) گفت: داشت: اولین وظیفه ما این است که دستاورد انقلاب اسلامی که بهای خون صد‌ها هزار شهید است را حفظ کنیم و این کمترین وظیفه ما است. نوجوانان ۱۳، ۱۴ ساله فداکاری کردند تا نظام اسلامی که فردی خوابش را هم نمی‌دید، به دست جانشین امام زمان (ص) تاسیس شود. 

او با بیان اینکه باید بسیار بی‌عرضه باشیم که نتوانیم این انقلاب را حفظ کنیم، اظهار کرد: متاسفانه این خطر وجود دارد که آثار انقلاب به آرامی کم رنگ شود. باید نتایج انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و این میزان بی‌عرضه نباشیم که خون شهدا را به باد بدهیم. 

رییس موسسه امام خمینی (ره)  با بیان اینکه امام، شهدا و همه کار‌شناسان و مفسرین سیاسی گفته‌اند برای اینکه حرکت انقلاب به سرانجام نهایی خود برسد و میوه‌های خود را به جهان تقدیم کند، باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: اگر اسلام به طور کامل تحقق پیدا کند، زمین مانند بهشت می‌شود و ما وظیفه داریم تا به اندازه توانمان، یک قدم این مسیر را تسریع بخشیده و آن را ادامه دهیم. 

او گفت: اگر در جایی انحراف ایجاد شد، باید آن را ترمیم کنیم. باید این انقلاب و دستاوردهای آن را به عنوان امانتی به نسل‌های بعد و همچنین کشورهای دیگری که تشنه اسلام هستند، برسانیم. 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولین خطر تحریف فکر امام است تا کارایی خود را از دست بدهد گفت: ما نسبت به معیشت، آزادی و عزت کشورهای اسلامی وظیفه داریم و باید وقت، فکر، سرمایه و حتی جان خود را در این مسیر بدهیم. ما برای ادای مسئولیت باید فداکاری کنیم، از خود مایه بگذاریم و وقت، فکر و نهایتا جان را فدا کنیم. انقلابی‌گری  در برابر وارفتگی و به من چه گفتن ها  قرار دارد.

آیت الله مصباح یزدی گفت: می‌گویند در کوه قاف دارد ارزش‌های اسلامی از بین می‌رود، می‌گوید به من چه! وظیفه دولت است؛ به دولت می‌گوییم، می‌گوید وظیفه روحانیت است و ما فقط وظیفه تامین نان و امنیت مردم را داریم. 

او ضمن اشاره به اظهارات وزیر اسبق ارشاد که گفته بود مسائل دینی به ما ارتباطی ندارد گفت: این آقا می‌گفت که اسم ارشاد اسلامی را انجمن‌های اسلامی روی وزارت خانه گذاشته‌اند. وظیفه ما‌‌ همان فرهنگ و هنر زمان شاه است! البته اکنون این فرد در انگلیس است و دارد استراحت می‌کند اما هم فکران او در داخل هستند. 

این استاد حوزه تاکید کرد: انقلاب یعنی برای اجرای اسلام در مجموعه ارزش‌ها و نه صرفا مسائل فردی، گاهی حتی جان هم داد؛ این انقلابی‌گری است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر به رای شدن برخی احکام اسلام اشاره کرد و گفت: بسیاری از این آیات و روایات از زمان ظهور اسلام  برای اینکه برخی بتوانند رفتار خود را توجیه کنند تفسیر به رای شده  است. در زمان حکومت رضا خان که مبارزه با اسلام بیشتر شد، گروهی به این تصمیم رسیدند که اگر همه علما و روحانیون مورد شکنجه و آزار قرار بگیرند،  دیگر کسی نیست تا برای مردم از مسائل روزه و نماز سخن بگوید. از این رو گفتند بهتر است با دستگاه حکومت کنار بیاییم. این اقدام موجب شد از آن زمان توجه به مسائل سیاسی از حوزه‌های علمیه کمتر شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه روحانیونی که به ادامه مبارزه با حکومت پرداختند محدود بود که بعضا به آنها آخوند سیاسی هم گفته می‌شد، اظهار کرد: امام (ره) تنها کسی است که توانست در سرزمین امام زمان (عج) پرچم اسلام را در دست گیرد و آن را محکم و استوار سازد که البته در این راه دوستان و هم‌قطارانی هم بودند که به ایشان کمک کردند تا این نهضت به پیروزی برسد.

کد خبر : ۴۴۲۸۶۱