خبرگزاری کار ایران

با پاسخ هیات رییسه مجلس به نامه کمیسیون عمران صورت گرفت؛

پایان مناقشه نمایندگان بر سر تفحص از شهرداری تهران

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اتمام کار رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم، کمیسیون عمران در باره تعیین‌تکلیف پرونده تفحص از شهرداری تهران تشکیل جلسه داده و تصمیم نهایی خود درباره این پرونده را اعلام کند.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعلام کرد: در پی استعلامی که از سوی هیات رییسه کمیسیون عمران درباره تعیین‌تکلیف درباره محورهایی از تفحص شهرداری همچون موضوع املاک که قوه قضاییه نیز به آن ورود کرده، مطرح شد هیات رییسه مجلس در نامه‌ای به کمیسیون عمران تاکید کرد که در مواردی که در این قوه مطرح نشده یا ماهیت قضایی ندارد، امکان بررسی وجود دارد.

او با اشاره به مذاکرات خود با برخی از اعضای کمیسیون عمران، یادآور شد: قرار است این پروند تفحص در جلسه کمیسیون عمران مطرح شده و در باره آن تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: باتوجه به بررسی‌های مفصلی که در جلسات قبلی درباره این پرونده تفحص صورت گرفت، به نظر می‌رسد نهایتاً برای تعیین‌تکلیف نهایی این پرونده به یک جلسه کمیسیون عمران نیاز باشد و پس از برگزاری یک جلسه دیگر، کمیسیون عمران بتواند به جمع‌بندی نهایی برسد.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس به‌شدت درگیر برنامه ششم توسعه هستند، یادآور شد:باتوجه به برگزاری دو یا سه شیفت صحن علنی، معمولاً جلسات کمیسیون‌ها تشکیل نمی‌شود و در مواردی که تشکیل جلسه می‌دهیم نیز بیشتر درباره مصوبات بودجه سال۹۶ بحث می‌شود.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: با این حال، به نظر می‌رسد پس از اتمام کار رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه ششم، کمیسیون عمران در باره تعیین‌تکلیف پرونده تفحص از شهرداری تهران تشکیل جلسه داده و تصمیم نهایی خود درباره این پرونده را اعلام کند.

کد خبر : ۴۴۲۰۴۰