خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دستور رئیس جمهور مشکلی برای امریکا ایجاد نمی‌کند/ حلب به پشتوانه خون شهدای حرم آزاد شد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جرائم سنگینی برای فتنه‌گران قابل احصاء است که اگر روزی قرار به برگزاری دادگاهی باشد، باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره فرارسیدن ۹ دی گفت: روز ۹ دی یکی از کرامت‌های انقلاب است و خداوندی که با حضور مردم در ۲۲ بهمن، نابودی رژیم سلطنتی را قطعی کرد و آن روز پیروزی انقلاب مهر خورد، در ۹ دی تداوم انقلاب را تثبیت کرد. 

او با بیان این‌که حرکت مردم در راهپیمایی ۹ دی خودجوش نبود، بلکه خداجوش بود، گفت: در روز ۹ دی بعد از آن‌که قدرت‌ها مغرور شده بودند و فکر می‌کردند برای آن‌ها نانی به دست می‌آید، مردم ثابت کردند که این‌گونه نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: مردم بعد از هشت ماه صبوری، به‌دنبال ماموریت الهی به‌موقع بیرون آمدند و اگر مدتی فاصله می‌افتاد، فایده نداشت؛ چرا که بصیرت یعنی تشخیص و اقدام به‌موقع. 

صدیقی با اشاره به حضور خود در دانشگاه تهران در ۹ دی اعلام کرد: مواضع رییس‌جمهور ننگین امریکا، مسئول وزارتخانه‌ انگلیس و صهیونیست‌ها شکست خورد و آن‌ها فهمیدند خطر جدی در کار است. 

او گفت: انقلاب یک پدیده الهی است و دست پنهان خداوند این انقلاب را به‌وجود آورد و گام به گام پیش برد. به یاد بیاورید که چگونه هشت سال تمام آتش غرب و شرق بر سر مردم فروریخت اما مردم خم به ابرو نیاوردند. این یک کرامت است.

مشاور رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که خطر فتنه از داخل کشور ایجاد شد، اعلام کرد: در جریان این اتفاق‌ها و در فضای تاریک و غبارآلود، عده‌ای فریب خوردند و خام شدند و بسیاری از مردم خوب ما و حتی برخی جبهه‌رفته ما به تردید افتادند؛ بنابر این باید روز ۹ دی را قدر بدانیم. چرا که دست خداوند بود که نظام را نجات داد.

صدیقی یادآور شد: جرائم سنگینی برای فتنه‌گران قابل احصاء است که اگر روزی قرار به برگزاری دادگاهی باشد، باید به آن رسیدگی شود. آیا کسانی که می‌گویند باید مسئله حصر از بین برود، متوجه هستند که چه می‌گویند. با ایمان و بصیرتی که از مردم سراغ داریم، می‌دانم که از این انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) زیر پرچم ولایت حفاظت خواهند کرد.

حلب به پشتوانه خون شهدای حرم آزاد شد

او همچنین با اشاره به آزادسازی حلب خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ با نفت و دلارشان نتوانستند کاری کنند و خداوند متعال پوزه آن‌ها را به خاک مالید و حلب به پشتوانه خون شهدای حرم آزاد شد که این پیروزی ولایت است. در این قضیه حامیان تروریست‌ها منزوی و سرافکنده شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با فرمان حضرت امام (ره) گفت: در آن زمان بیش از ۵۰ درصد بی‌سواد داشتیم و امروز بیش از ۸۰ درصد مردم ما باسوادند و اینجا جا دارد از شخصیت دلسوز انقلاب، حجت‌الاسلام قرائتی یاد کنیم.

توقعی نیز از سازمان‌های بین‌المللی نداریم

صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت بحران بحرین گفت: ملتی می‌خواهند آرایشان مورد توجه باشد اما برخلاف اصول دموکراسی، مدت‌ها است که این حق مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و درحالی که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم متولد بحرین است، از او سلب تابعیت کرده‌اند و این درحالی است که سازمان‌ ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز از این اقدامات غیرانسانی حمایت می‌کنند.

او گفت: این مسئله ننگ سازمان ملل است و رژیم‌هایی که حتی یک انتخابات ندارند، پشت پرده این اتفاقات هستند و در یمن نیز کودکان و زنان را می‌کشند و مردم یک کشور را بین می‌برند و دست به نسل کشی می‌زنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این اقدامات را محکوم می‌کنیم و توقعی نیز از سازمان‌های بین‌المللی نداریم؛ چراکه بیداری و استقامت مردم، موجبات نابودی این رژیم‌ها را فراهم خواهد کرد.

به چیزهای دم دستی اکتفا نشود

صدیقی همچنین با تاکید بر هشدار رهبری درباره نقض برجام، اعلام کرد: مسئولان‌‌ همان روزی که رهبری فرمودند ما به طرف مقابل بدبین هستیم، باید با استحکام بیشتری عمل می‌کردند و حال که نقض عهد آن‌ها مشخص شده، باید در اقدامی انقلابی که نمایان‌گر قدرت منطقه‌ای کشور ما است و حرف انقلاب و نظام اسلامی است که در منطقه نفوذ دارد، بجا است که به چیزهای دم دستی اکتفا نشود.

دستور رئیس جمهور مشکلی برای امریکا ایجاد نمی‌کند

او همچنین با اشاره به دستور رییس جمهور به رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدام مشکلی برای امریکا ایجاد نمی‌کند و خودشان نیز گفتند این اقدام‌ها نقض برجام نیست و توقع ما این است که با اقدامی انقلابی با این نقض عهد امریکا برخورد شود.

او در ادامه با اشاره به بررسی کلیات و جزئیات برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: توقع داریم به اولویت‌ها ازجمله اشتغال جوانان، توجه کنند. تعطیلی کارگاه‌ها در سال‌های گذشته، موجب بیکاری بسیاری از مردم شده که بعضاً مسن هستند و نیاز است به مشکلات آن‌ها توجه شود.

حجت‌الاسلام صدقی در پایان تصریح کرد: همچنین نیاز است مسئله فرهنگ را جدی بگیرند و امیدواریم بتوانند گرفتاری‌ها و خلاءهای مردم عزیز و مومنمان را مرتفع ساخته و آن‌ها را از این رنج‌ها‌‌ رها کنند.

کد خبر : ۴۴۰۶۹۹