خبرگزاری کار ایران

نوبخت خبر داد:

کاهش نرخ تورم آذرماه به ۷.۲ / کشور در مسیر درستی در حال پیشرفت است

سخنگوی دولت از کاهش نرخ تورم ماه آذر از ۷.۵ به ۷.۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در یازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: تلاش‌های دولت باید ثمرات خود را سال‌های پایانی نشان دهد که با مقایسه سال ۹۲ با ۹۵ می‌تواند بهترین نمره کابینه دولت تدبیر و امید باشد.

وی با بیان اینکه برای همه کشورهای در حال توسعه اساس رتبه‌بندی کشورها بر پایه میزان توسعه یافتگی است، متذکر شد: میزان توسعه یافتگی، مناسب‌ترین شاخص برای نشان دادن توسعه رشد تولید ناخالص داخلی هر کشور است و این سیاست‌ها برای تحقق رشد مستمر و پویای اقتصادی با توجه به گزارش مرکز آمار ایران هم رشد اقتصادی شش‌ماهه اول و سه‌ماهه دوم سال رشد بسیار خوب و مطلوبی داشته‌ایم. عدد امروز بالغ بر ۶.۴ درصد رشد قابل اعتنایی است که از منفی۶ سال ۹۲ به این رشد رسیده‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه براساس آخرین آمار اعلام شده نرخ تورم در ماه آذر به ۷.۲ رسیده، خاطرنشان کرد:‌ تورم نقطه به نقطه از رقم ۶.۹ به ۶.۱ درصد تقلیل یافته که نشان می‌دهد کشور در مسیر درستی در حال پیشرفت است. مشارکت بخش‌خصوصی در این زمینه قابل‌تقدیر و تحسین است که دو قو دیگر از جمله مجلس برای رفع مشکلات به دولت کمک کردند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: مجامع جهانی رشد اقتصادی ۶.۶ درصد در ایران را تایید کرده‌اند که بخش قابل توجهی از این رشد اقتصادی مربوط به تولید نفت است که ماه‌گذشته بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه اذعان کرد: سال ۹۲ گندم تولیدی کشور ۴ و نیم میلیون تن بود که امسال بیش از ۱۱ میلیون تن تولید داشتیم که آثار این تلاش‌ها در رشد اقتصادی نشان داده شد. ما در حال برنامه‌ریزی برای رشدهای بالاتری هستیم و تلاش ما این است از حاشیه‌سازی‌ها دور باشیم.

نوبخت تصریح کرد: در مقایسه استان‌های مختلف برای اقتصاد مقاومتی که استان‌ها را به ریز کنترل می‌کنیم، هرمزگان به نحو شایسته‌ای موفق عمل کرده، در سال‌جاری ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات برای بخش تولیدی تسهیلات دریافت کردند، همه منابع ما در سال‌جاری نقدی نیست تلاش ما باید این باشد از منابع کافی استفاده کنیم.

وی از تخصیص ۵۷ درصدی اعتبارات عمرانی در استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: ۲۸ خردادماه سال‌قبل در اوج برنامه‌های مالی دولت، بنده با استاندار هرمزگان تماس گرفتم و تخصیص خوبی به استان اختصاص پیدا کرد که بدون‌شک تلاش می‌کنم با امکانات دولت، میزان تخصیص‌ها را افزایش دهیم تا سرعت رشد و پیشرفت و توسعه هرمزگان افزایش پیدا کند.

کد خبر : ۴۴۰۴۱۱