خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

عقب‌نشینی و اجرای برجام هر دو به ضرر آمریکا است

وزیر دادگستری گفت: عقب‌نشینی و اجرای برجام هر دو به ضرر آمریکا است چون مدعی بودند ایران به تعهداتش پایبند نیست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در یادواره شهید آیت‌الله دکتر مفتح، روحانیون، سرداران و 469 شهید والامقام شهرستان رزن اظهارکرد: در حالی ایران به این نرخ رشد اقتصادی دست یافته است که کشورهای جهان دنبال تحریم فلج کننده ایران بودند.

وی با ذکر اینکه نرخ رشد اقتصادی ایران خوب است، تاکید کرد: تا ثمره این رشد اقتصادی در سفره های مردم نمایان شود زمان می‌برد.  با وجود تحریم در 2 سال گذشته میزان صادرات کشاورزی 90 میلیون تن به 119 میلیون تن رسیده، این نشان از تلاش مسئولان است.

وزیر دادگستری بیان کرد: در حالی‌که دشمنان دنبال منزوی کردن ایران با تحریم‌های سخت و فلج کننده بودند و همه دنیا، مجامع بین‌المللی، سازمان بین الملل و سازمان اروپا را با خود همراه کردند ولی نتیجه‌ای نگرفتند.

پورمحمدی اضافه کرد: دشمن با محدود کردن فروش نفت منجر به کاهش 66 درصدی میزان صادرات نفت و کاهش قسمت نفت از 120 دلار به 25 تا 30 دلار شد. دشمن برای زمین‌گیر کردن ملت ایران حتی خودزنی کرده و به‌گونه‌ای که اقدام‌های آنها علیه ایران منجر به فقر، بدهی بالا و کاهش بودجه آنان شد ولی ملت ایران سرافرازانه ایستادند به‌گونه‌ای که نیمه نخست امسال نرخ رشد اقتصادی کشور به بیش از 4.5 درصد رسید.

وزیر دادگستری اظهار کرد: ویژگی برجسته و ممتاز انقلاب اسلامی که در کمتر انقلابی دیده شده، وجود رهبری دانشمند در رأس آن است.

پورمحمدی با ذکر اینکه امام‌راحل(ره)یک اندیشمند، عالم مبرز و مرجع دینی بود، اضافه کرد: داشتن ویژگی‌هایی نظیر فقیه و اندیشمند بودن برای رهبری یک جامعه اسلامی ضروری است در حالی‌که در دیگر جوامع وجود این ویژگی‌ها لازم نیست.

وی بیان کرد: در دیگر کشورهای جهان رهبران بر مبنای سیاستمداری، اقتصاددان بودن و داشتن ثروت انتخاب می‌شوند ولی در ایران اسلامی رهبری باید دارای ویژگی دانشمندی باشد. توجه به این مولفه‌ها در انتخاب رهبری، جایگاه دانشمندی این کشور و انقلاب را نشان می‌دهد که دنبال تقویت و توسعه دانش است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: کشور ایران در برهه‌ای از مواهب علمی باز مانده بود ولی هم اینک طبق آخرین گزارش رسمی سازمان ملل که ماه گذشته منتشر شده ایران در جمع 16 کشور از نظر علم، تخصص و دانش ورزی قرار گرفته است.

پورمحمدی گفت: طبق پیش‌بینی سازمان‌ملل، یک جهش علمی بزرگ در 10 تا 15 سال آینده در علم و دانش ایران رخ می‌دهد. وجود رهبری عالم در راس این انقلاب موجب همراهی شمار زیادی از علمای حوزه و دانشگاه با امام راحل شد به‌گونه‌ای روحانیون و علما نخستین کسانی بودند که برای به ثمر نشستن انقلاب تا پای جان ایستاده و شهید شدند.

وی افزود: دشمن در هر حوزه‌ای به رویارویی با ایران برخواسته با سد علما مواجه شده چون عالمان دینی در تمامی حوزه ها پیشتاز شهادت هستند. اگر به نسبت جمعیتی میزان شهدای روحانی با سایر اقشار مقایسه شود می توان نتیجه گرفت شمار علمای شهید بیشتر است.

پورمحمدی افزود: هنر ارزشمند روحانیون، همراه و همگام کردن همه گروه های اجتماعی و نخبگان با این قشر است. امام راحل هوشمندانه پس از شهادت شهید آیت‌الله مفتح، 27 آذر را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نهادند و این پیوند را با خون شهید مفتح پیوند وحدت حوزه و دانشگاه را تضمین کردند.

وزیر دادگستری گفت: یکی از مشکلات کشور بیکاری است، در حالیکه طبق بررسی‌های صورت بسیاری از جوانان بیکار، جویای کار اداری هستند. این در حالی است که امام‌صادق (ع) با وجود جایگاه والای رهبری دینی و داشتن هزاران شاگرد، انجام کار سخت برای طلب معیشت حلال را افتخار و عزت می‌دانستند.

پورمحمدی اضافه کرد: جوانان هم اینک حاضر به فعالیت در بسیاری از مشاغل نیستند و هم اینک بسیاری از غیر ایرانی‌ها و مهاجران با حضور در این کشور، اقدام به فعالیت در این‌گونه حرفه‌ها می‌کنند در حالیکه کشور افراد بیکار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری یک مشکل مضمن است، گفت: تلاش برای رفع این مشکل یک اصل و جزو اولویت‌های دولت است با ابن وجود جوانان نباید از انجام کار سخت فرار کنند.

وزیر دادگستری با تبریک آزادی حلب از دست تروریست‌ها گفت: هم اینک آزادی حلب در صدر اخبار قرار گرفته چون آزادی این منطقه موضوع ساده‌ای نیست بلکه مساله و کشمکش جهانی است.

پورمحمدی افزود: کشورهای آمریکای، اروپایی، رژیم جعلی اسرائیل و کشورهای وابسته، خود فروخته و مرتجع عرب، به یک عده تروریست که از هویت دینی به دور شده و منحرف شده بودند به بهانه دفاع از اسلام تشکیل دند در مقابل جبهه مقاومت برای دفاع از حقوق مسلمین و مظلومان شکل گرفت. وقتی خبر پیروزی حلب اطلاع رسانی شد عنوان می شد که این پبروزی نتیجه مقاومت و ایستادگی، پشتیبانی، مدیریت ایران و راهبری فرزندان و شهدای مدافع ایران بوده است.

وزیر دادگستری درباره برجام اظهارکرد: سخنان رهبری فرزانه انقلاب در زمینه نقض برجام و پاسخ سخت ایران به آن، رمز یک انسان عاقل و با اخلاق است.

پورمحمدی بیان کرد: عقب‌نشینی و اجرای برجام هر دو به ضرر آمریکا است چون آنها مدعی بودند ایران به تعهدات خود پایبند نیست در حالی‌که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و هر گونه اقدام خلاف برجام برای آمریکا رسوایی به بار می‌آورد. در حالی‌که سابقه نداشت ولی برای نخستین‌بار رئیس جمهوری آمریکا مصوبه سنای این کشور را وتو کرده و امضا نکرد.

کد خبر : ۴۳۸۵۸۶