خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر صالحی در برنامه تلویزیونی:/ تکرار/

نماینده‌مجلس سوگند خورد من را می‌کشد/قوه‌قضائیه مستخدم افغانی‌ام را بازداشت کرد/فرزندانم در دولت استخدام نشده‌اند

رییس سازمان انرژی اتمی در برنامه تلویزیونی به تشریح برخی خاطرات جالب خود در اجرای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی که در برنامه تلویزیونی"بدون تعارف" در بخش خبری 20:30 حضور یافته بود، گفت: وقتی یک روز، یکی از نمایندگان مجلس  گفت«تو را در بتن می‌گذاریم»، اول فکر کردم شوخی می‌کند اما وقتی گفتم شوخی می‌کنید؟ با جدیت تمام سوگند جلاله یاد کرد که تو را می‌کشیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه در عمر خود مانند آن روز عصبانی و ناراحت نشده، خاطرنشان کرد: واکنش آن روز من در مجلس به‌خاطر سوگند جلاله‌ای بود که آن نماینده خورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: اکنون نیز بر همان سوگند گذشته که در مجلس یاد کردم هستم و به همان روند در حال جلو رفتن هستیم.

صالحی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی رودربایستی در عرصه بین‌المللی برای بیان مواضع خود ندارد، اظهارداشت: سایه سنگین کشورهای قدرتمند را در آژانس و در بحث برجام می‌بینیم.

وی گفت: من قبلا گفتم برخی بانک‌های بزرگ با ایران همکاری نمی‌کنند، باید می‌گفتم همه بانک‌های بزرگ همکاری نمی‌کنند.

این مسوول سازمان انرژی اتمی ایران از مصاحبه خود با یک روزنامه عربی و اصطلاح "دبه" هم یاد کرد و یادآور شد: همان اول گفتم آمریکا دبه در می‌آورد و الان دیگر می‌بینید که دبه درآورده است.

صالحی افزود:  من قسم خوردم اما نه روی کل برجام. من مسئول بخش فنی بودم و هنوز هم روی قسم خود هستم. 

وی با تاکید بر اینکه من نمی‌توانم واضح درباره واکنش فنی خودمان به بدعهدی صحبت کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم به قبل برگردیم طرف مقابل غافلگیر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر تجربه الان را داشتیم قطعا باید جور دیگری مذاکره می‌کردیم؛ یکی از آنها شیوه نگارش برجام است که باید جای هیچ تفسیری نمی‌گذاشتیم.

صالحی با تائید دستگیری مستخدم افاغنه‌ای که در باغچه وی باغبانی می‌کرد، اظهارداشت: یک مستخدم افغانستانی داشتیم که در باغ ما کار می‌کرد و به‌خاطر برخی ناهنجاری‌ها او را جلب کردند. این مستخدم دزدی‌ها و ناهنجاری‌هایی داشت که دستگاه قضایی آمد و وی را بازداشت کرد.

رئیس انرژی اتمی ایران، حقوق ماهیانه خود را 9 و نیم تا 10 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از قبل وضعیت اقتصادی‌مان خوب بود و الحمدالله مشکلی در این ارتباط نداشتیم.

صالحی افزود: سه فرزندم در دولت استخدام نشده‌اند و وقتی از من خواستند در دولت استخدام شوند نپذیرفتم و گفتم نمی‌توانم برای شما رایزنی کنم. فرزندانم اکنون  در بخش های غیردولتی فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، در جریان بررسی کلیات طرح مربوط به نحوه اجرای برجام، صالحی به نمایندگی از دولت پشت تریبون حاضر شد و گفت که مذاکرات در چارچوب انجام شده تا امروز سکوت کردم اما چند روز پیش برای من در تلویزیون آرزوی مرگ کردند. آقایی در تلویزیون گفت 10 سال برنامه داریم، این در حالی است که من 66 سال دارم و متوسط عمر 72 سال است. یعنی برای من آرزوی مرگ کردند.

وی همچنین گفت:‌ برادر عزیزی در مجلس اینجا آمد و خیلی عجیب با قسم جلاله می‌گوید سیمان روی تو می‌ریزیم و تو را می‌کشیم. آیا این نحوه صحبت برای کسانی است که می‌خواهند خدمت به نظام بکنند و بگویند سیمان روی شما می‌ریزیم و در قلب راکتور اراک دفنتان می‌کنیم؟

"روح الله حسینیان" در آغاز طرح اجرای برجام در مجلس نهم با داد و فریاد به صالحی گفت که با بتن تو را دفن می‌کنیم.

کد خبر : ۴۳۸۵۸۱