خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

افزایش یک میلیون تنی قیر رایگان در سال ۹۵ / تعهدات باقیمانده وزارت نفت به سال آتی موکول می شود

نمایندگان مجلس با افزایش یک میلیون تنی قیر رایگان وزارت نفت در سال ۹۵ موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح بند (هـ) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با کلیات آن با ۱۴۳ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

همچنین نمایندگان با ماده واحده طرح مذکور با ۱۱۵ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

ماده واحده این طرح بند (هـ) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور مصوب ۲۷ اردیبهشت ۹۵ را به شرح زیر اصلاح می‌کند. 

براساس بند (هـ) تبصره یک قانون بودجه ۹۵ کل کشور آمده است: وزارت نفت موظف است از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط معادل ریالی دو میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰) ریال به نسبت شصت و دو درصد (۶۲%) در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت وآسفالت راههای روستایی و بیست درصد (۲۰%) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و انجام پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها و پانزده درصد (۱۵%) در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر و سه‌درصد (۳%) جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس) قرار دهد و در حسابهای فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کنند.. وزارت نفت تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ نسبت به تحویل کامل قیر اقدام می‌کند. مانده قیر تامین و توزیع نشده سال ۹۴ در تعهد وزارت نفت بوده و به سال مالی بعد منتقل می‌شود.

کد خبر : ۴۳۷۹۶۶