خبرگزاری کار ایران

مطهری در صحن:

وزارت راه پاسخگوی علل حادثه تصادم قطار تبریز-مشهد باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی عوامل بروز حادثه تصادم قطار مسافربری تبریز-مشهد گفت: وزارت راه باوجود این‌که در برخی مسائل عملکرد خوبی داشتند، اما اینجا مقصرند و باید پاسخگو باشند.

علی مطهری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه تصادم قطار مسافربری تبریز-مشهد اختصاص داشت، پس از توضیحات شش نفر از نمایندگان در رابطه با این گزارش اعلام کرد: یکی از مواردی که منجر به بروز این حادثه شد، خراب شدن دستگاه‌های کنترل بوده که گاهی به دلیل این خرابی‌ها، اپراتور روشن شدن چراغ قرمز دستگاه را جدی نمی‌گیرند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین جدی نگرفتن آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان و بی‌مسئولیتی اپراتورهای قبلی و بعدی که این ایراد به مسئولان و مدیران بالادستی نیز مربوط است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: همه این مسائل در عین حال حاکی از ضعف وزارت مربوطه است که باوجود این‌که در برخی مسائل عملکرد خوبی داشتند، اما اینجا مقصرند و باید پاسخگو باشند.

مطهری همچنین از تهیه طرح پیشنهادی کمیسیون عمران بنابر ماده ۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برای رسیدگی به این مسئله خبر داد و گفت: نمایندگان باید ظرف ۴۸ ساعت پیشنهادهای خود را تقدیم کمیسیون عمران کنند که دو هفته آینده و پس از رسیدگی به برنامه ششم توسعه در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر : ۴۳۷۹۴۸