خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

مطالبات مردم حرف اول در اصلاحات است/ اشتغال، رونق اقتصادی و وضع معیشتی مهمترین مشکلات مردم

عضو فراکسیون امید مهمترین مشکلات کشور را موضوع اشتغال، رونق اقتصادی، وضع معیشتی مردم و مقابله با فساد اداری دانست.

مصطفی کواکبیان در نشست دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان با بیان اینکه اصلاح‌طلبی مربوط به یک شخص یا حزب خاصی نیست، گفت: موضوع اصلاح‌طلبی یک موضوع راهبردی است و می‌خواهد در چارچوب نظام ایجاد اصلاحات کند و کج‌روی‌ها و انحرافات حل شود.

کواکبیان تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلبی با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و به نظر ما نابسامانی‌هایی که در کشور وجود دارد باید اصلاح شود.

وی مهمترین مشکلات کشور را موضوع اشتغال، رونق اقتصادی، وضع معیشتی مردم و مقابله با فساد اداری دانست و افزود: لازم است جریانات اصلاح‌طلبی و جنبش‌های دانشجویی در این زمینه‌ها تلاش کنند تا این مشکلات رفع شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری تاکید کرد: اصلاحات باید تداوم یابد و مطالبات مردم حرف اول در اصلاحات است و بر پایه مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام است.

کواکبیان افزود: موضوع برجام تصمیمی بوده که در شورای عالی امنیت‌ملی و با رعایت قانون اساسی انجام گرفته و مخالفت بعضی‌ها با این موضوع به‌دلیل برجام نیست بلکه با تصمیمات اتخاذ شده در این دولت مخالفت می‌کنند.

وی گفت: ما باید در اجرای برجام استراتژی داشته باشیم و بدعهدی آنها را قبول نکنیم چون اجرای برجام فقط مربوط به یک کشور نیست و تا حالا کشورهای اروپایی و روسیه و چین نقض عهد نکرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در برجام منافع ملی خود را در نظر داریم و همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای حفظ منافع ملی بکوشیم و تلاش کنیم کشور را پیشرفت دهیم.

کواکبیان ادامه داد: اکثر مراجعان به نمایندگان برای شغل است و این دغدغه‌ای است که همه باید به فکر آن باشیم و ایجاد اشتغال کنیم.

وی درباره هفته وحدت ضمن تبریک این هفته گفت: اهل‌سنت 12 ربیع‌الاول را ولادت پیامبر(ص) را می‌دانند و اهل‌تشیع 17 ربیع الاول، بنابراین کل هفته به عنوان هفته وحدت گرامی داشته می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از هدف‌های مهم قدرت‌های بزرگ همیشه ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این یک استراتژی درازمدت آنهاست و از این استراتژی دست نمی‌کشند و الان هم در راستای همین هدف است که اگر می‌بینیم گروه‌هایی مثل طالبان، القاعده و داعش درست می‌شوند و در راستای همین هدف است. مسلمانان وقتی با هم باشند بسیار کارساز می‌شود و این امر منافع برخی قدرت‌های جهانی منافات و ضدیت دارد و بنابراین تلاش دارند بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

 وی تصریح کرد: مهمترین اهداف هفته وحدت این است که اختلافات جزئی و فرعی خود را کنار بگذاریم و به مبانی، اهداف و استراتژی مشترک برای دسترسی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌هایی که باید برسیم، تکیه بکنیم.

کواکبیان ادامه داد: اساسا مفهوم هفته‌وحدت این نیست که اهل‌سنت یا شیعه از مبانی اعتقاداتش دست بکشد، بلکه باید به مبانی مشترک تکیه کنیم. با هر جریانی که بین اهل‌سنت و شیعه اختلاف بیندازد باید مبارزه کرد و با هم متحد باشیم و با آنها مقابله کنیم و مباحثی که مطرح می‌کنیم باید برای حفظ وحدت باشد.

وی افزود: در استان کردستان برای حفظ انقلاب اسلامی هم برادران کرد و سنی شهید شده‌اند و هم اهل تشیع، بنابراین لازم است ما با حفظ وحدت از خون شهیدان و انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

کد خبر : ۴۳۷۴۲۴