خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشست خبری:

مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی مجوز فعالیت ندارد/ مجوز سخنرانی مطهری باید از سوی فرمانداری صادر می‌شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تشکل سیاسی که از مطهری برای سخنرانی در مشهد دعوت کرده بود مجوز فعالیت نداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد گفت: استحضار دارید که در اربعین قرار بود مراسمی در شهر مشهد برگزار شود که اتفاقاً مکان آن در تالار رازی و بعد در یکی از تالارهای مربوط به وزارت صنعت و معدن منتقل شد. رئیس قوه قضائیه در این باره ضمن نامه‌ای از من درخواست رسیدگی کردند و من طبق همان میزان رسیدگی که انجام دادم و مطالبی که به دست‌آوردم اظهار نظر می‌کنم.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: یک مجموعه سیاسی به نام مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی که برای خود مهر و آرم ساخته در سال ۸۴ از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تقاضای فعالیت کرده ولی تا به امروز مجوزی برای فعالیت نگرفته است. این مجمع در بیست و دوم آبان ماه امسال به استانداری مشهد نامه‌ای می‌نویسد و اعلام می‌کند که قصد دارد در دانشگاه با دعوت از نایب رئیس مجلس و تنی چند از فعالان سیاسی استان خراسان اقدام به برگزاری مراسمی کند.

او با اشاره به نامه‌ای که توسط این مجمع فرستاده شد، گفت: اولاً این مجمع اجازه فعالیت سیاسی نداشته است و ظاهراً در دعوتنامه می‌نویسد که این حزب قصد انجام برگزاری مراسم را دارد که این امر خلاف واقع است زیرا که آنها حزب نیستند. مدیرکل سیاسی و امنیتی و انتخاباتی استانداری مشهد در همین تاریخ نامه‌ای به رئیس دانشگاه می‌نویسد که این حزب می‌خواهد چنین مراسمی برگزار کند و شما مساعدت لازم را انجام دهید.

اژه‌ای با اشاره به اینکه این مجمع اجازه فعالیت نداشته و ثانیاً خود را خلاف واقع حزب معرفی کرده است، گفت: این‌ها باید از فرمانداری اجازه می‌گرفتند نه استانداری؛ ضمناً مدیرکل در نامه‌ای را که از طریق نمابر برای دانشگاه می‌فرستد آن را فوری و محرمانه ذکر می‌کند که لازم نبود؛ زیرا دلیلی وجود ندارد که برای گرفتن مجوز نامه فوری و محرمانه آن هم از طریق نمابر فرستاده شود.

او ادامه داد: در ۲۵ آبان اطلاعات سپاه امام رضا به دادستان مشهد نامه‌ای می‌زند بدین مضمون که با توجه به سوابق برگزارکنندگان و با توجه به اینکه از لیدرهای جریان فتنه دعوت به عمل می‌آید، ما دغدغه داریم که بعضی از افراد از چارچوب خارج شوند و درگیری در آنجا به وجود آید.

کد خبر : ۴۳۶۹۳۶