خبرگزاری کار ایران

پژمانفر در صحن علنی مجلس:

فضاسازی‌های اخیر، نتیجه بی‌توجهی دولت به مشکل مالی قوه قضاییه است

نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد: سوال من از وزیر دادگستری زیر سوال بردن کارهای قوه قضاییه نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نصرالله پژمانفر در صحن علنی مجلس درباره سوال خود از قوه قضاییه در مورد شوراهای حل اختلاف گفت: این سوال من زیر سوال بردن کارهای قوه قضاییه نیست. از رییس قوه قضاییه تشکر می‌کنم که با جدیت وارد مسائل می‌شوند و نسبت به دوره‌های گذشته بسیار خوب عمل کردند و شاهکار کردند.

او افزود: تنها در همین دوره است که با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شده و حکم اعدام صادر شده است. ایشان تابع محض ولایت فقیه هستند و بسیار قانونمند هستند و هیچ‌گاه در کارهای خود از قدرتی که دارند سوءاستفاده نکردند و حتی از سوءاستفاده اطرافیان خود هم جلوگیری کردند. ما به همراه اعضای فراکسیون روحانیت با رییس قوه قضاییه دیدار داشتیم و اسناد مربوط به حساب‌های بانکی را ملاحظه کردیم و شاهد آن بودیم که مسائل و حاشیه‌سازی‌هایی که گفته شد٫ دروغ بوده است و حتی یک مورد حساب هم به نام شخص ایشان وجود نداشته است.

پژمانفر تاکید کرد: در همین دوره فعالیت آقای لاریجانی بوده است که معاون اول دولت گذشته که مرتکب جرائمی شده بود، محکوم و زندانی شد و با افرادی که اصلاً گمان نمی‌رفت بتوان آنها را محاکمه کرد مانند خانواده آقای هاشمی برخورد شد و محاکمه و زندانی شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات یادآور شد: ما در شورای حل اختلاف چهل هزار نفر مشغول به کار داریم که اگر بخواهیم حقوق مصوب اداره کار را به آنها بدهیم، به ۳۶۸ میلیارد تومان نیاز داریم که متاسفانه دولت تاکنون ۶۲ میلیارد آن را پرداخت کرده است و اگر کل مبلغی که در بودجه برای آن پیش‌بینی شده است، برای آن پرداخت شود که حدود ۱۰۵ میلیارد است، حدود یک سوم این مبلغ هم نمی‌شود.

او گفت: چرا دولت به این مسئله بی‌توجهی می‌کند و اعتبار کافی نمی‌دهد. دستگاه قضا با مشکل مالی مواجه است و نیاز به همکاری دارد. اگر این همکاری از جانب دولت صورت نگیرد قوه باید از منابع دیگری استفاده کند که نتیجه‌اش فضاسازی‌های اخیر می‌شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: بنده فیش حقوقی برخی از اعضای شورا را ملاحظه کردم که بین صد هزار تا سیصد هزار تومان است و تنها دلیل آن ضعف دولت در تامین اعتبارات است. دولت نباید در این مورد کوتاهی کند.

کد خبر : ۴۳۶۷۶۶