خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر صادقی:

اقدام شبانه دادستانی درست نبود/ انتظار نبود فرزند شهید صادقی آن حرف‌ها را بیان کند

رییس مجلس گفت:‌ نباید فضای قوه‌قضاییه و مجلس تخریب شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر قانون اساسی محمود صادقی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: این صحبت‌ها متناسب روابط بین قوا نیست. شما در تذکرتان احساس می‌کنید حقی پایمال شده است، من مطالب را دیدم. شما بخشی از صحبت‌ها را گفتید. خطاب شما به وزیر اقتصاد بود که براساس کدام ماده قانونی این کار انجام شده است ولی این نکته را هم نگفتید که بیان کرده‌اید  براساس کدام قانون به حساب شخصی این مبالغ واریز شده است؟ این نکته اتهام است. این دروغی است که رسانه‌های ضد انقلاب آن را مطرح کرده‌اند و انتظار نبود که شما فرزند شهید صادقی آن را بیان کنید.

او ادامه داد: شما و آقای رحیمی و آقای مازنی پیش من آمدید و من گفتم این حرف نادرست است و به نام قوه قضائیه است و شخصی نیست که شما باید آن را اصلاح می کردید.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه اتهام‌زنی آزادی بیان نیست، اظهار داشت: ما مفتخریم در مجلس مدرسی هستیم که از حق دفاع می کند وقتی شما اتهامی بزنید آبروی فرد و تشکیلاتی ریخته می‌شود. شما روحانی بوده‌اید مگر در احادیث نداریم که حفظ آبروی مومن واجب است. آبروی افراد مهم است، حرف آقای وزیر درست بود و شما باید صحبت هایتان را درست می‌کردید.

لاریجانی با بیان اینکه عبارت بازپرس بی‌خرد واقعاً درست نیست، تصریح کرد: نباید فضای قوه‌قضاییه و مجلس تخریب شود. قضات ما شریف هستند ولی معتقدم نکته‌ای که گفتید باید در هیات نظارت مورد بررسی قرار می‌گرفت و ما نظرمان را به قوه قضائیه می‌گفتیم و این ملاک است.

او افزود: روزی که این اتفاق افتاد گفتید که به خاطر بیان آن تذکر بوده است که آن هم درست نیست. من آقای ساداتی‌نژاد را دیدم و ایشان هم گفتند که از شما شکایت کردند و شکایت های دیگری هم هست.

رئیس مجلس با اشاره به تماس چندی پیش محمدعلی وکیلی با او، یادآور شد: آقای وکیلی یکشنبه پیش تماس گرفتند و گفتندآقای صادقی مطلبی دارند. گفتند که باید این مسئله در هیات نظارت بررسی می شد ولی اگر قوه قضائیه اصراری دارند بروند. زمانی این بحث هم درباره آقای مطهری مطرح بود که من به ایشان گفته بودم شما در جلسه دادگاه شرکت کنید. هر دو بر حسب شرایط امکان‌پذیر است.

لاریجانی با بیان اینکه ما تلاش کردیم این مسئله ادامه نیابد ابراز داشت: کار شما برای پاسخ دادن و حضور در دادستانی درست بود. من به هیات نظارت هم توصیه کردم جلسه بگذارند و حرف شما و حرف دادستانی را گوش کنند و یک نظر منصفانه اتخاذ کنند.

او با بیان اینکه اقدام شبانه دادستانی درست نبود، عنوان کرد: من مسئله را پیگیری کردم و آنها هم موضوع را رها کردند و ماموران بازگشتند. تضادها را بیشتر نکنید، شرایط کشور حساس است شما خباثت‌های آمریکا را مشاهده می کنید. ما باید فکر کنیم و مجلس و مسئولان تصمیمی مبتنی بر منافع ملی اتخاذ کنند. از طرف دیگر اوضاع منطقه است. دلسوزی آن است که مسائل تشنج‌آمیز را مطرح نکنیم و به مسائل دامن نزنیم مگر نه کسی نمی‌گوید و دفاع نمی‌کند تا کسی نظر ندهد اما باید آن مسئله با لحن درست مطرح شود.

کد خبر : ۴۳۴۳۷۲