خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد:

نشست فوق‌العاده فراکسیون امید درپی تلاش برای جلب شبانه صادقی/ ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به اختلاف قوه‌قضاییه و نماینده تهران

سخنگوی فراکسیون امید از برگزاری نشست فوق‌العاده هیات رییسه این فراکسیون به‌منظور بررسی جوانب تلاش ماموران برای جلب شبانه محمود صادقی خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از تلاش ماموران برای جلب شبانه محمود صادقی اعلام کرد: برای بررسی جوانب این مسئله فردا ساعت ۹ صبح نشست فوق‌العاده هیات رییسه فراکسیون امید برگزار خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت همچنین از بحث درباره مسائل و اخبار مهم روز در نشست فردای این فراکسیون خبر داد و گفت: موضوع برخورد دو قطار مسافربری نیز از دیگر مسائلی است که در نشست فردا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نحوه صدور حکم جلب صادقی شائبه‌ها را افزایش می‌دهد

پارسایی ضمن تاکید بر این‌که علی‌رغم تعطیلات مجلس، به‌دلیل اهمیت دو اتفاق تصادم قطار مسافربری و همچنین ماجرای مربوط به جلب شبانه نماینده مردم تهران، فراکسیون امید به‌صورت فوق‌العاده تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: آن‌چه شب گذشته در مورد جلب آقای صادقی اتفاق افتاد، رویه درستی را طی نکرد و مخصوصاً نحوه اجرا و پیگیری این حکم جلب که شب پیش از تعطیلی انجام شد، شائبه‌ها و حساسیت‌ها را افزایش می‌دهد؛ چرا که در شرایط فعلی، این مسئله به نفع نظام، قوه قضاییه و همچنین مجلس نیست. 

نمایندگان در بیان دیدگاه‌های خود آزاد هستند

او با بیان این‌که همه باید کمک کنند که فضا متشنج نشود، خاطرنشان کرد: بنابر قانون اساسی، نمایندگان در بیان دیدگاه‌های خود آزاد هستند و علاوه بر این، در قبال مردم نیز مسئولیت دارند که درباره مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر و موضع‌گیری کنند و اگر کسی مرتکب خطایی شود باید آن‌چنان که در قانون به‌صراحت مورد تاکید قرار گرفته است، عمل شود.

بررسی شکایت‌ از نمایندگان باید از طریق هیات نظارت پیگیری شود 

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بررسی شکایت‌ها از نمایندگان باید از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری شود و با بررسی موضوع، مشخص شود که آیا اقدام یا اظهارنظر صورت گرفته در راستای وظایف نمایندگی بوده یا خیر. 

عده‌ای سعی می‌کنند جایگاه مجلس خدشه‌دار شود 

پارسایی تصریح کرد: نحوه اجرای این حکم عجولانه و شتاب‌زده بود که نیازمند درایت بیشتری است. متاسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم سعی می‌شود جایگاه نمایندگان و مجلس خدشه‌دار شود که این مسئله به هیچ عنوان به صلاح نظام، مردم و مجلس و در راستای تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب درخصوص حریت و آزادگی مجلس نیست.

او گفت: خواهش ما این است که مسئولان کمک کنند آرامشی که بر جامعه حاکم شده، تدوام یابد و بتوانیم بیش از این به حل مشکلات مردم یاری برسانیم.

احتمال ورود کمیسیون اصل نود به جلب شبانه صادقی

سخنگوی کمیسیون اصل نود در مجلس همچنین از احتمال ورود این کمیسیون به موضوع جلب شبانه محمود صادقی خبر داد و گفت: قطعاً درصورت شکایت آقای صادقی، کمیسیون اصل نود به‌صورت جدی موضوع را پیگیری خواهد.

ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به اختلاف قوه‌قضاییه و صادقی

پارسایی در پایان تصریح کرد: اختلافی که میان قوه قضاییه و آقای صادقی به وجود آمده است در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۳۰۷۲