خبرگزاری کار ایران

جانشین نیروی زمینی سپاه:

دفاع از آرمان‌های انقلاب اولویت بسیجیان است

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: امروز جهان مادی و لیبرالیسم از تحلیل کار بسیجیان عاجز مانده‌اند و نمی‌توانند شیوه جنگی و نبرد و رویارویی انقلاب اسلامی با دشمنان را درک کنند.

به گزارش ایلنا، سردار عبدالله عراقی در اولین سالگرد شهدای مدافع حرم استان قزوین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم استان قزوین گفت: استان قزوین این افتخار بزرگ را دارد که ۱۲ شهید مدافع حرم ‌در راه دفاع از حریم اهل بیت تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. هفته بسیج بهترین فرصت برای تقدیر و یاد کردن از دریادلان و دلاورانی است که همه هستی خود را برای دفاع از حریم اسلام و نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته و در این مسیر سینه سپر کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بسیجیان در هر جایی که کشور و انقلاب نیاز داشته باشد دلاورانه حاضر شده و از آن دفاع می‌کنند، گفت: دفاع از آرمان‌های انقلاب و حریم اهل‌بیت(ع) اولویت بسیجیان است و برای آن‌ها تفاوتی ندارد که مرز دفاع در داخل کشور باشد یا در خارج از کشور. بسیج موهبتی الهی به جمهوری اسلامی است که نشان از نظر خاص و برکتی است که حضرت حق به بسیج دارد. 

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: این‌که از بسیج به عنوان لشگر مخلص خدا یاد می‌شود به خاطر آن است که آن‌ها از تمام زندگی و زن و فرزند خود گذشته و جان بر کف و بدون داشتن هیچ‌گونه چشم‌داشتی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و هر جایی که نظام تشخیص دهد حاضر می‌شوند. 

عراقی با اشاره به این‌که بسیجیان هیچ وظیفه قانونی برای حضور در جبهه‌های نبرد ندارند، در عین حال خاطرنشان کرد: آن‌ها عاشقان و دلدادگانی هستند که بدون ادعا و جلوتر از همه سینه سپر کرده و در هر جایی که احساس نیاز می‌شود حاضر و سنگ زیرین آسیاب می‌شوند. مهر بسیجی وقتی به قلب و پیشانی کسی بخورد اختیار دست خودش نخواهد بود بلکه قلب و روح او فرمان داده و مخلصانه در مسیر حفظ ارزش‌ها حرکت می‌کند. 

وی با بیان این‌که نقش‌آفرینی بسیجیان در سخت‌ترین شرایط ممکن و نثار جان‌شان را باید همواره مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: امروز جهان مادی و لیبرالیسم از تحلیل کار بسیجیان عاجز مانده‌اند و نمی‌توانند شیوه جنگی و نبرد و رویارویی انقلاب اسلامی با دشمنان را درک کنند. 

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که در حال حاضر گفتمان غالب در دنیای امروز گفتمان واقع‌گرایی و اثبات‌گرایی است، گفت: در گفتمان عقل‌گرایی دنیای امروز تلاش می‌شود تا همه امور در قالب اندازه‌گیری و سنجش ظاهری و به صورت منطقی مورد بررسی قرار بگیرد. شیوه نبرد جمهوری اسلامی به صورت نامتقارن است که مورد حیرت و گیج شدن دشمنان و کارشناسان نظامی و سیاسی شده است. 

عراقی در پایان با بیان این‌که در شیوه نبرد جمهوری اسلامی عده کم و قلیل در مقابل خیل کثیر دشمنان ایستادگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این شیوه نبرد از قیام حسینی در روز عاشورا برای نظام اسلامی به ارث گذاشته شده و سبب عجز دشمن از گفتمان ما شده است.

کد خبر : ۴۳۲۷۶۷