خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد:

بیانیه کمیته سیاسی فراکسیون امید در حمایت از مطهری/طرح سوال از وزرای اطلاعات، دادگستری و کشور

سخنگوی فراکسیون امید ضمن تشریح جلسه صبح امروز شورای مرکزی این فراکسیون با حضور مطهری، از تصمیم‌های جدید این فراکسیون به‌منظور جلوگیری از تکرار لغو سخنرانی فعالان سیاسی خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باوجود برنامه‌ریزی قبلی که به‌منظور تشکیل جلسه هیات رییسه فراکوسیون امید انجام شده بود، باتوجه به حواشی ایجاد شده در پی لغو سخنرانی علی مطهری، صبح امروز نسبت به تشکیل جلسه شورای مرکزی این فراکسیون اقدام کردیم که آقای مطهری نیز در این جلسه حضور پیدا کرد و به بیان توضیحاتی درباره حواشی ایجاد شده برای سخنرانی روز اربعین خود در مشهد پرداخت.

او گفت: به‌گفته مطهری باوجود چندبار جابجایی محل برگزاری این سخنرانی در مشهد، نهایتاً از برگزاری این سخنرانی که مجوزهای لازم را دریافت کرده بود، ممانعت شده و آن‌چنان که اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید نیز در جلسه امروز مورد تاکید قرار دادند، این مساله صرفا مربوط به شخص آقای مطهری نیست و نگرانی فراکسیون امید نسبت به خاموش شدن تریبون یک نماینده برآمده از دل ملت است.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس همچین خاطرنشان کرد: بر این اساس در نشست امروز شورای مرکزی فراکسیون به این نتیجه رسیدیم که همه نمایندگان عضو فراکسیون، از فرصت خود تذکر خود برای پرداختن به این مسئله استفاده کنند.

او گفت: همچنین مقرر شد برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق‌ها و مسائلی و به‌منظور پیگیری مسئله از وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور طرح سوال شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: از دیگر تصمیم‌هایی که در نشست امروز شورای مرکزی فراکسیون اتخاذ شد، تهیه بیانیه‌ای توسط کمیته سیاسی فراکسیون امید  است که بنا داریم این بیانیه را به امضای اعضای فراکسیون و همچنین دیگر نمایندگان غیرعضو در صحن برسانیم و پس از آن‌که تعداد امضاءها از ۱۵۰ امضاء تجاوز کرد، این بیانیه را در صحن قرائت کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس با بیان این‌که این بیانیه برآمده از نظرات مختلف نمایندگان خواهد بود، گفت: همه دوستان در نشست امروز نظرات خود را مطرح کردند و همگی به‌اتفاق به این نتیجه رسیدیم که قانون‌شکنی، اتفاق نادرستی است که باید با آن مقابله کرد و بیانیه‌‌ای که توسط کمیته سیاسی فراکسیون در دست تهیه است، خطاب به سران سه‌قوه خواهد بود و در آن انتقادهای خود را نسبت به سران سه قوه مطرح می‌کنیم و خواستار ارائه تمهیدات لازم از سوی هر سه قوه خواهیم شد. 

او گفت: در شرایطی که علت جلوگیری از این سخنرانی پیش‌گیری از وقوع جرم اعلام شده، سوال ما این است که چرا دادستانی مشهد به بهانه جلوگیری از وقوع جرم، جلوی اتفاق‌هایی همچون پدیده شاندیز را نگرفت.

پارسایی در پایان تصریح کرد: همچنین قرار است چندنفر از اعضای فراکسیون با طرح شکایت در این رابطه به کمیسیون اصل نود مجلس، موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر : ۴۳۱۰۲۱