خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز به ایلنا خبر داد:

احتمال شکایت کمیسیون اصل نود از دادستانی مشهد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو سخنرانی قانونی نایب رییس مجلس در مرکز استان خراسان رضوی از شکایت این کمیسیون از دادستانی مشهد خبر داد و گفت: گرفتن تریبون نمایندگان خفه‌کردن صدای ملت است.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از لغو سخنرانی مجوزدار نایب رییس مجلس شورای اسلامی به‌دستور دادستان مشهد گفت: این اقدام نوعی قانون‌شکنی است و درصورتی که به کمیسیون اصل نود شکایتی در این رابطه واصل شود، حتماً به آن رسیدگی خواهیم کرد و در غیر این‌صورت قطعاً از دادستان مشهد شکایت خواهیم کرد.

او گفت: هنگامی که مجوزی از سوی شورای تامین استان خراسان رضوی صادر می‌شود، چگونه دادستان مشهد می‌تواند به این راحتی این حکم را زیرپا بگذارد. این درحالی است که امنیت استان برعهده شورای تامین است و این شورا نیز باید در قبال لغو این سخنرانی پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حقوق شهروندان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بنابر نص صریح قانون اساسی اجازه اظهارنظر درباره تمامی مسائل داخلی و خارجی را دارند.

گرفتن تریبون نمایندگان خفه‌کردن صدای ملت است

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: این جلسه به‌منظور برگزاری یک سخنرانی مذهبی برگزار شده بود. هیچ بحث سیاسی در جریان نبوده و این درحالی است که حتی اگر قرار به برگزاری یک میتینگ سیاسی هم باشد، باتوجه به آن‌که شورای تامین استان مجوزهای لازم را صادر کرده، هیچ فرد یا نهادی حق ندارد این تریبون را از نمایندگان مجلس که صدای ملت هستند، بگیرند.

او گفت: به نظر می‌رسد گرفتن تریبون از هر یک از نمایندگان، به‌نوعی خفه کردن صدای ملت است و این رویه عاقلانه نیست و دوام نخواهد داشت و به نفع نظام و انقلاب مردمی ما نخواهد بود.

آزادگی مجلس خدشه‌دار شده است

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مجلس عصاره ملت است و طبیعی است همه باید بر اساس قانون اظهارنظر کنند و این درحالی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر جایگاه رفیع مجلس تاکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر حفظ حریت و آزادگی نمایندگان صحه گذاشتند که امروز متاسفانه این آزادگی مجلس خدشه‌دار شده است.

تقابل با آزادگی نمایندگان تیشه بر ریشه مردمی بودن نظام می‌زند

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر این‌که تریبون آزاد نمایندگان فارغ از گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه لازمه مردم‌سالاری دینی و مردمی بودن نظام است، گفت: قطعاً تقابل با این مسئله تیشه بر ریشه مردمی بودن نظام می‌زند و باید توجه کنیم که مطهری تنها نماینده‌ای نیست که این‌گونه مورد حمله قرار می‌گیرد و درجریان مجلس نهم شاهد بودیم حتی به علی لاریجانی نیز در قم با مهر و تسبیح حمله شد.

پارسایی در پایان تصریح کرد: متاسفانه مدتی است شاهد وضعیتی نگران‌کننده در استان خراسان رضوی هستیم و این شائبه که در این استان سوای دیگر نقاط کشور تصمیم‌گیری می‌شود، تقویت شده است و این مسئله به نفع تمامیت ارضی و سیاسی و جمهوریت نظام نخواهد بود.

کد خبر : ۴۳۰۹۷۵