خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اراکی:

بدون تبعیت از اراده سیاسی، جامعه واحد میسر نمی‌شود

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: اراده سیاسی است که می‌تواند جوامع را یکی کند و هویت واحد را در جامعه ایجاد کند. اراده سیاسی، اراده‌ای است که در ذات حضرت حق متجلی شده است. بدون تبعیت از امکان اراده سیاسی الهی، جامعه واحد میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله اراکی در مراسم اختتامیه  همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپولیتیکی جهان اسلام گفت: امروز در جهان اسلام با بحران شکاف اجتماعی روبرو هستیم، شکافی که بخش‌هایی از جامعه را از هم دور می‌کند  و در برخی از بخش‌های جهان اسلام روبروی هم قرار داده است و یکی از سخت‌ترین بحران‌های جهان اسلام، بحران شکاف اجتماعی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: در قرآن تاکید شده است که نهاد بشر نهاد یگانه است. مبنای شکل‌گیری جامعه یکتا، هویت واحد جامعه است. اراده سیاسی حاکم بر جامعه یعنی اینکه جامعه بتواند اراده جمعی افراد را پیرو خود کند. وقتی جامعه‌ای پدید آید که از اراده جامعه قوی برخوردار باشد، دارای یک هویت می‌شود.

او افزود:‌ نتیجه این است که اراده سیاسی حاکم، مولد و موجد اراده جمعی است که هویت جمعی از آن برمی‌خیزد و حضرت محمد(ص) به عنوان خلیفه خدا در زمین معرفی شد. یعنی نماینده اراده الهی در زمین است. 

آیت‌الله اراکی در ادامه گفت: اراده سیاسی است که می‌تواند جوامع را  یکی کند و هویت واحد را در جامعه ایجاد کند. اراده سیاسی، اراده‌ای است که در ذات حضرت حق متجلی شده است. بدون تبعیت از اراده سیاسی الهی، جامعه واحد  میسر نمی‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: هر جامعه‌ای که رهبری سیاسی صالحی پیدا نکند، نعمت به آن جامعه گوارا نخواهد شد و هر عنصری در آن جامعه به عنصری آسیب‌رسان تبدیل می‌شود.

کد خبر : ۴۲۹۳۶۳