خبرگزاری کار ایران

صادقی به ایلنا خبر داد:

موافقت لاریجانی با ادامه روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران/ اخبار مربوط به توقف تفحص تکذیب شد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید از دیدار برخی اعضای متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با رییس مجلس شورای اسلامی و موافقت لاریجانی با ادامه روند تفحص خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز تعدادی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: به دلیل شبهه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در مسیر انجام تحقیق و تفحص وارد کردند، به‌همراه احمد مازنی و علیرضا رحیمی با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردیم.

او گفت: درحالی که برخی از اعضای کمیسیون عمران مدعی شده بوند باتوجه به ورود قوه قضاییه به پرونده تخلفات شهرداری در واگذاری املاک عمومی پایتخت، امکان انجام تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران وجود ندارد و به‌لحاظ آیین‌نامه‌ای مجلس بعد از ورود قوه قضاییه نباید تفحص خود را ادامه دهد، آقای لاریجانی با اظهار تعجب از این ایرادی که ازسوی برخی نمایندگان وارد شده، گفتند که تحقیق و تفحص از شهرداری منافاتی به بررسی پرونده املاک توسط قوه قضاییه ندارد.

اخبار مربوط به توقف تفحص تکذیب شد

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران همچنین یادآور شد: حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نیز چندی پیش اخبار منتشر شده از قول خود درباره منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را تکذیب و تاکید کرده بود که او با اشاره به این ایراد آیین‌نامه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون عمران مطرح کرده بودند، صرفاً از تعویق انجام این تفحص صحبت کرده بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حساب، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در اولین جلسه کمیسیون عمران در دستور قرار می‌گیرد و همه اخباری که درباره منتفی شدن این خبر منتشر شده، کذب است.

موافقت لاریجانی با ادامه روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

صادقی در پایان تصریح کرد: آقای لاریجانی در جلسه امروز پس از استماع توضیحات، نسبت به مسائلی که از سوی مخالفان تفحص از شهرداری تهران مطرح شده، بسیار متعجب شدند و تاکید کردند که انجام این تفحص با بررسی پرونده املاک تجومی در قوه قضاییه منافاتی ندارد.

کد خبر : ۴۲۹۳۵۹