خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران در باکو با واصف طالب اف مطرح شد

سفر رئیس مجلس عالی نخجوان به تهران/تاکید بر ارتقای مناسبات ایران و آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در سفر خود به جمهوری خودمختار نخجوان با رئیس مجلس عالی نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، جواد جهانگیرزاده در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با واصف طالباف با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور طی سال‌های اخیر بر ادامه این روند در طی ماموریت خویش تاکید کرد.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری خودمختار نخجوان برای جمهوری آذربایجان و همچنین جمهوری اسلامی ایران، نخجوان را دروازه ورود به جمهوری آذربایجان دانست و تاکید کرد: رابطه بین دو ملت ریشه در خاطرات، علائق و دوستی‌های مشترک دارد که به هیچ وجه گسستنی نیست. 

 سفیر ایران در باکو با اشاره به پیشرفت و توسعه چشمگیر نخجوان طی دهه گذشته این امر را باعث خوشحالی و ماندگار شدن نام واصف طالب اف دانست. 

جهانگیرزاده در این دیدار ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های خود در طول مدت حضور در جمهوری آذربایجان، اولویت برنامه‌های خود را توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های به ویژه در بخش اقتصادی عنوان کرد. 

جهانگیرزاده ضمن ابراز خرسندی از پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای سفر رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به تهران، ابراز اطمینان کرد که این سفر باعث ارتقای روابط و منافع دوجانبه خواهد شد.

واصف طالب‌اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی، آغاز ماموریت جواد جهانگیرزاده به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با حضور وی روند رو به رشد مناسبات همچنان ادامه یابد. 

وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های سرکنسولگری کشورمان در نخجوان، تحول و پیشرفت در حوزه‌های گمرکی، دانشگاهی، ترانزیت، تبادل انرژی، دارو و تبادل هیات‌های تجاری را از نتایج مشهود همکاری‌های دوجانبه برشمرد.

طالب‌اف نخجوان را خانه دیگر ایرانیان دانست و روابط بسیار نزدیک مردم نخجوان با مردم ایران را نه رابطه مردم دو کشور بلکه رابطه خویشاوندی و دوستی خواند.

بازدید از موزه حیدر علی‌اف، مرکز تجارت نخجوان و ملاقات با وزیر اقتصاد نخجوان و نیز بازدید از محل احداث نیروگاه برق آبی مارازاد – اردوباد از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفر به نخجوان بود.

کد خبر : ۴۲۹۰۳۳