خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در تذکر شفاهی:

کمیسیون عمران حق ندارد جلوی تفحص از شهرداری تهران را بگیرد

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رییسه محترم مجلس حتماً به کمیسیون عمران تذکر بدهند هنگامی که کاری از سوی هیات رییسه به این کمیسیون ارجاع می‌شود، این کمیسیون حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی اعلام کرد: امروز برخی از دوستان بحث فتنه را مطرح کردند، اما هیات رییسه در برابر امام جمعه محترمی که کل خانه ملت را فتنه‌گر خواند، هیچ واکنشی نشان نداد و این درحالی است که باید دفاع می‌‎کردید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: مجلس خانه ملت است و قطعاً این اتهام‌ها به مجلس وارد نیست. رییس مجلس موظف به دفاع از نمایندگان و مجلس بود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون عمران با حضور قالیباف که به‌منظور بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برگزار شد، یادآور شد: کمیسیون اجازه نداد به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی بحث خود را مطرح کنند و استدلال می‌کردند که چون پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده، مجلس حق تحقیق و تفحص ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خیلی عجیب است که فردای همان شبی که آقای غندالی رییس صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شد، در مجلس تحقیق و تفحص از این صندوق به تصویب رسید. چگونه است که این کمیسیون درخصوص پرونده تفحص از شهرداری تهران به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند.

کواکبیان در پایان تصریح کرد: هیات رییسه محترم مجلس حتماً به کمیسیون عمران تذکر بدهند  هنگامی که کاری از سوی هیات رییسه به این کمیسیون ارجاع می‌شود، این کمیسیون حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بگیرد.

کد خبر : ۴۲۸۸۰۰