خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح در اداره کشور مسئولیتی ندارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،‌ تأکید کرد: تهدید جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز به شوخی شبیه است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشگر محمد باقری در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سرلشگر حسن تهرانی‌مقدم و یادواره شهدای نیروی هوافضا در حسینیه امام رضا (ع) در چیتگر، اظهار کرد: آن فرد جدیدی که این روزها می‌خواهد به صحنه قدرت بیاید در تبلیغات انتخاباتی خود حرف‌های بزرگتر از دهانش زد و گفت اگر من بودم در خلیج فارس فلان کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم نیروهای آمریکایی توسط ایرانی‌ها آن بلا سرشان بیاید، البته اینها در زمان تبلیغات شکر زیادی می‌خورند اما باید به او بگوییم از فرماندهان‌تان در خلیج فارس بپرسید که نیروهای‌تان در قایق‌های‌شان چه بر سر خودشان آوردند و چه بلایی سرشان آمد.

وی ادامه داد: تهدید جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز به شوخی شبیه است و همانند این اقتدار در سایر نیروها و مکان‌ها هم وجود دارد. خدا را شکر با هدایت فرماندهی کل قوا صنایع موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند تصمیم به تجاوز بگیرند. حتی اگر در رأس آنها دشمن دیوانه‌ای نخست وزیر یک رژیم جعلی باشد که گفته می‌شود چند بار تصمیم به تجاوز گرفته اما در آخرین لحظه نصیحتش کرده‌اند که اگر جنگ را شروع کند پایان این جنگ دست او نیست.

باقری اضافه کرد: پایان جنگی که با جمهوری اسلامی آغاز شود و تا زمانی که دشمن ذلیلانه کوتاه بیاید ادامه خواهد داشت. مگر جنگ ۳۳ روزه چگونه بود؟ آیا قدرت گروه چریکی حزب‌الله قابل مقایسه با ایران است. رژیم صهیونیستی ۳۳ روز از همه نیروهایش بدون هیچ محدودیتی با حمایت ابرقدرت‌ها استفاده کرد اما در برابر حزب‌الله چه کاری توانست بکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها تنها بخشی از ساختمان‌های مردم بی‌دفاع را منهدم کردند. حزب‌الله بالاترین کادری که از دست داد فرمانده گروهان بود و هر روز تا روز پایانی این جنگ موشک‌های خود را به دشمن صهیونیستی زد. صهیونیست‌ها خودشان شخصی را به نام وینوگراد تعیین کردند و در نهایت رأی داد که اسرائیل در این جنگ شکست خورده است. این تنها نبرد با یکی از متحدان جمهوری اسلامی بود. پس نبرد با خود جمهوری اسلامی اصلاً ساده نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه محور مقاومت روز به روز قوی‌تر شده است، تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی در همه جا وجود دارد. آیا ما به اندازه‌ای که امروز در مدیترانه حضور داریم پیش از این حضور داشته‌ایم؟ این حضور ما معنوی است بدون این که نیرو، گردان و تیپی ببریم نیروهای ما حرف اول را در منطقه می‌زنند. باید تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران بدون چشمداشت به یک وجب از خاک همسایگان منافع خود و اسلام را دنبال خواهد کرد و با رعایت تمام مبانی به مستضعفین در برابر تررویسم و زورگویی‌های استکبار کمک و به آن افتخار می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: ببینید در پنج سال گذشته نیروی زمینی در شمال غرب چه کاری انجام داد. ما هر زمان دلمان برای دفاع مقدس تنگ می‌شود به ارتفاعات آنجا می‌رویم و می‌بینیم نیروهایمان چگونه دشمنان را سرکوب می‌کنند. دو حزب ورشکسته بعد از سال‌ها در آنجا شروع به انجام چند عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران کردند و تلفات چند ده نفری دادند و حالا اعلام می‌کنند که می‌خواهیم به فعالیت سیاسی بازگردیم.

باقری در ادامه یادآور شد: نیروهای مسلح در اداره کشور مسئولیتی ندارند. اما امیدواریم و دعوت و تشویق می‌کنیم تا مقامات عزیز کشورمان این راه نورانی را در پیش بگیرند و بیش از گذشته تلاش کنند. رهبر معظم انقلاب دشمنی دشمن را می‌بینند و بر اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند تا ما آن چیزی را که خودمان داریم از بیگانه تمنا نکنیم؛ چرا که چیزی کم نداریم تا بخواهیم دست در برابر دیگران دراز کنیم.

وی افزود: مگر تولید دانه مرغ، سویا و کنجاله سخت‌تر از موشک است که در این کشور ساخته شد؟ امیدواریم خداوند این آگاهی و درایت را به مسئولان بدهد تا بیش از گذشته در این مسیر گام بردارند و توفیق پیدا کنند در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند بعد از چهار یا هشت سال بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه مشکلاتی از ملت حل کردیم؛ چرا که این ملت لیاقت بیشتری دارند و این کار شدنی است. اگر به قدرت شهدا و خداوند تکیه کنیم باید مطمئن باشیم که خداوند به ما عنایت خواهد کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های موشکی شهید تهرانی مقدم، اظهار کرد: او بدون تفسیر و تعبیر با تبعیت مطلق پشت سر ولایت بود. اقتدار موشکی ما که او پایه گذاشت امروز قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس و حتی با سال گذشته نیست. حرکت آنقدر سریع و پرشتاب است که همه جهان کفر جمع شده‌اند و سیستم ضدموشکی طراحی کرده و میلیارد دلاری خرج می‌کنند اما نتوانستند به سرعت، قدرت، دقت و قرارگیری موشک‌های ما غلبه کنند.

وی اضافه کرد: تهرانی مقدم مسیری را پایه‌گذاری کرد که با تمام توان و بدون ضعف و کاستی ادامه دارد. تاریخ نشان داد که دفاع مقدس تنها گام مقدماتی تلاش او بود. از ثمره این اخلاص و جهاد امثال تهرانی مقدم بود که تمام گره‌هایی که در مسیر دانش توسعه موشکی ما وجود داشت حل شد؛ چرا که حرکت با اخلاص به بن‌بست نمی‌رسد.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس کشورهایی مثل سوریه و لیبی به خاطر موشک‌های شان به ما فخر می‌فروختند و با محدودیت موشک در اختیار ما می‌گذاشتند اما همین سوریه به جایی رسید که در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی در حلب صنعت موشکی درست کرد که در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: شهید تهرانی مقدم به مقام معظم رهبری ارادت خاصی داشت و می‌گفت باید کاری کنیم که این سید بزرگوار دستش پر باشد، با اقتدار حکومت کند و در برابر دشمن بایستد. او آنقدر تلاش کرد تا به شهاب ۳ رسید. ارتقای برد از اسکاد بی ۳۰۰ کیلومتری به شهاب ۳، ۱۳۰۰ کیلومتری یک مسیر خطی نیست و گره‌های علمی سنگینی در این راه وجود دارد اما او هر بار با توسل به ائمه و مجاهدت موفق به باز کردن مسیر می‌شد.

وی ادامه داد: سوخت جامد موشکی از جمله موضوعات پیچیده‌ای است که حتی در کشورهای پیشرفته در دست هر مجموعه‌ای نیست. اما شهید تهرانی مقدم و همکارانش در سال‌های آخر همت خود را برای حل مشکلات سوخت موشکی گذاشتند. حرکت بابرنامه چندین ساله داشتند، گام به گام حرکت کردند و بخش اعظم راه را پیمودند. خدا را شاکریم که تعداد زیادی از همکاران او زنده ماندند و راهش را ادامه دادند و امروز از آن زمان بسیار جلوتریم. چون خون شهید برکت دارد.

باقری در پایان بیان کرد: معنی جهاد این است که در حداکثر توان تلاش کنیم و بقیه کار را به خدا واگذار کنیم. همانطور که امثال شهید تهرانی مقدم و احمد کاظمی عمل کردند. از ثمره این اخلاص و جهاد بود که تمام گره‌هایی که در مسیر توسعه دانش موشکی ما بود باز شد؛ چرا که در حرکت با اخلاص بن‌بستی وجود ندارد.

کد خبر : ۴۲۷۵۷۰