خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

تعامل با آمریکا یعنی تعیین کنند نفتمان را چگونه بفروشیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از روزی که این قرارداد (برجام) منعقد شده هر ماه یک قانون علیه ما تصویب می‌کنند که البته این رفتار آنها منطقی است، چرا که ما در این ۳۷ سال دشمن را خوار کردیم و شکست دادیم.

به گزارش ایلنا، سردار نقدی  صبح امروز در مجمع دو سالانه بسیج اصناف با بیان اینکه ما تصور می‌کنیم امروز با آمریکا مذاکره کرده‌ایم فردا و پس‌فردا اتفاقات مختلفی برای ما می‌افتد، اظهار کرد: هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر در همین دو سه سال اخیر چه اتفاقی افتاده است؟ دو میلیارد از پول ما را رسما دزدیدند، ۱۸ میلیارد دیگر در کرسنت حکم داده شد و ۶ میلیارد دیگر هم منتظر صدور حکم دادگاه است.

وی ادامه داد: از روزی که این قرارداد منعقد شده هر ماه یک قانون علیه ما تصویب می‌کنند که البته این رفتار آنها منطقی است، چرا که ما در این ۳۷ سال دشمن را خوار کردیم و شکست دادیم حال اگر امروز  دشمن متوجه شود که ما حال مبارزه کردن نداریم انتقام خواهد گرفت. ساده‌لوحه‌ای است اگر غیر از این فکر کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: از ابتدا نیز رهبر انقلاب تاکید داشتند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند و آنها عهدشکنی خواهند کرد، علت اینکه اجازه ادامه مذاکرات را دادند این بود که برخی که  به عهدشکنی دشمن باور ندارند نیز به این باور برسند.

سردار نقدی افزود:  فرض کنیم آمریکا دشمنی خود را با ما کنار گذارد اما تمام دستگاه سیاسی و رسانه‌ای آنها استخدام شده تا یک جمله را در ذهن مردم ما القاء کند و آن این است که بهبود وضع اقتصادی ما مشروط به تعامل با آمریکا است. فرض کنید ما با آنها دوستی کردیم نهایتا جایگاه ما برای آنها مانند عربستان خواهد شد، امروز عربستان تاج رفقای آمریکاست و بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است.

وی گفت: آیا عربستان می‌تواند یا اجازه دارد که یک دکل حفاری یا حتی یک پیچ دکل حفاری را بسازد، اصلا حق ندارد طرف این کارها برود قطر که امروز یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز جهان است آیا از راه‌اندازی یک سکوی حفاری سر در می‌آورد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تعامل با آمریکا به همین جا ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: تعامل با آنها به این معناست که آنها برای ما تعیین می‌کنند که نفت را چگونه بفروشیم و چگونه پول آن را خرج کنیم. اگر عربستان پول نفت را در دانش سرمایه‌گذاری می‌کرد امروز  تاج سر دانش فناوری در جهان بود. اما اگر امروز خارجی‌ها عربستان را ترک کنند همه چیز در آن کشور روی زمین خواهد ماند.

نقدی اضافه کرد: شاهزاده عربستان گفته ایران فساد دارد و ادعای اسلام می‌کند اما ما امروز با فساد مبارزه می‌کنیم، این قانون شماست که فاسد است، یعنی قانونا شاهزاده‌ها می‌توانند حق مردم را چپاول کنند. کسی که با مدار دوستی و تعامل با آمریکا حرکت کند اجازه نخواهد داشت برای خود مصلحت تعیین کند.

وی با اشاره به قرار دادهای نفتی، تصریح کرد: مخزن آزادگان سومین مخزن جهان و راحت‌ترین مخازن از جهت برداشت است که ظرفیتی حدود ۴۰ میلیارد بشکه نفت دارد، چرا ما باید این برداشت را به شرکت توتال واگذار کنیم، پس شرکت‌های داخلی‌مان چه کنند، آیا باید مخازن قدیمی و تخلیه شده را به شرکت‌های داخلی بدهیم، حرف آنها این است که آن مخازن بهتر را به ما بدهید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: آنها از ما می‌خواهند که پول مملکت را در چه مسیرهایی خرج کنیم؟ آنها می‌خواهند که ما برای خرید بویینگ ۲۰ میلیارد هزینه کنیم، بوینگ به چه کار ما می‌آید، اولویت‌های ما مسائل دیگری است، آنها می‌خواهند خاندان خاصی سوار بر تولید نفت شوند تا دیگر ناچار نباشند برای برداشت نفت با حکومت‌ها مذاکره کنند.

نقدی با بیان اینکه آیا چنین روشی منجر به شکوفایی اقتصاد خواهد شد، گفت: تا زمانی که این فکر غلط در ذهن ما وجود داشته باشد موتور اقتصاد مقاومتی راه نخواهد افتاد و ما به ظرفیت‌های خود پی نخواهیم برد. اقتصاد مقاومتی امری شدنی است و هیچ‌کس از اندیشمندان داخلی و خارجی نبوده که با این بسته برخورد کرده باشد و آن را تائید نکند. امروز همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صحنه بیایند.

وی با اشاره به اینکه  میدان اصلی نقش‌آفرینی امروز، اقتصاد است، افزود: دیروز رزمندگان در میدان بودند و بازار از آنها پشتیبانی می‌کرد، اولین کسانی که ندای امام(ره) را لبیک گفتند بازاری‌ها بودند، مبداء انقلاب هم میدان ۱۵ خرداد بود که در واقع در یک بازار واقع شده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به اصناف حاضر در جلسه تاکید کرد: امروز شما در خط مقدم مبارزه هستید و باید حماسه خلق کنید که جز با توسل به ائمه(ع) این حماسه خلق نخواهد شد. شرط تحقق این مساله این است که ما به جای دیگری چشم ندوزیم. کسی که یک چشم به دشمن و یک چشم به ولی امر داشته باشد به جایی نخواهد رسید.

نقدی با بیان اینکه شرط ایمان چشم‌ بستن روی همه الهه‌هاست، خاطرنشان کرد: باید به طاغوت کفر ورزید، اگر ما بگوییم ثروت در اختیار قدرت‌های بزرگ است راه به جایی نخواهیم برد، اینکه امروز در تحقق اقتصاد مقاومتی شل هستید به این علت است که نیم‌نگاهی به جای دیگری داریم. اقتصاد مقاومتی را زمانی می‌توانیم باور کنیم که به جای دیگری نگاه نکنیم.

وی عنوان کرد:  اقتصاد مقاومتی به دنبال فعال کردن ظرفیت‌هاست و زمانی که نگاه ما به جای دیگری باشد بسیاری از ظرفیت‌ها فعال نخواهد شد این در حالی است که انسان‌ها از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند و اقداماتی فوق‌العاده در شرایطی که  هیچ امیدی به غیر از ظرفیت‌های خود ندارند انجام خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه کشاورزی، یادآور شد: بسیج در حوزه کشاورزی سراغ ظرفیت‌های پنهان رفت و آن را  فعال کرد. امروز یک کشاورز نمونه در یکی از استان‌های کشور  می‌تواند به ازای هر هکتار ۱۳.۷ تن گندم برداشت کند در حالی که متوسط برداشت گندم در کشور به ازای هر هکتار، ۳ تن است.

نقدی ادامه داد:  متوسط برداشت پسته به ازای هر هکتار ۵۰۰ کیلو است، اما یک کشاورز نمونه در رفسنجان در این مسافت ۱۲ تن برداشت پسته داشته است، این به این دلیل است  که آنها می‌دانند باید چه کار کنند، اگر دانش و علم در روش‌های صحیح کاشت را به کشاورز بیاموزیم قطعا می‌توان میزان تولید پسته در هر هکتار را از ۵۰۰ کیلو به یک تن رساند، این  یعنی دو برابر شدن تولید پسته و فعال شدن یکی از ظرفیت‌های کشور.

وی با تاکید بر اینکه با فعال شدن این ظرفیت‌ها به بزرگترین صادر کننده کشاورزی تبدیل خواهیم شد، گفت: امروز بسیجی‌ها در حال فعالیت در روستاها هستند و هر جا که قدم گذاشته‌اند میزان تولید افزایش یافته است. تا زمانی که چشم ما به آن طرف باشد نمی‌توانیم  مدیریتی بسیجی داشته باشیم اگر بخواهیم با دیپلماسی اقتصاد را پیش ببریم اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ۹۰۰ هزار حلقه چاه آب کشاورزی در کشور اضافه کرد: اگر بین هر کدام از این چاه‌ها و مزارع یک استخر ماهی احداث شود میزان تولید گوشت ماهی در کشور افزایش قابل توجه‌ای خواهد یافت، با تسهیلاتی که در این زمینه اعطا شده چند هزار استخر ماهی در کشور راه‌اندازی شده و میزان تولید ماهی ۱۹.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

نقدی با تاکید بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی کوچک، عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر راه‌اندازی این صنایع تاکید فراوان داشتند، خوشبختانه امروز قمصر کاشان در گلاب، قم در سوهان و اصفهان در گز فعال شده و تنها ۲۰ هزار خانوار در قم از طریق سوهان گذران زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در تبدیل رویکرد بازار از واردات محوری به صادرات محوری موفق نبوده‌ایم، افزود: هنگامی که کشور روسیه با اروپایی‌ها به مشکل خورد گاز آنها را قطع کرد و کشورهای اروپایی نیز صادرات میوه به روسیه را متوقف کردند. ما به جای اینکه برویم و به روسیه میوه صادر کنیم پیشنهاد دادیم که به اروپا گاز بدهیم این بازار پیدا شد و ما باید آن بازار را به دست می‌گرفتیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ترکیه با روسیه به مشکل خورد و ما باید سراغ بازار روسیه می‌رفتیم اما وقتی چشم ما به جای دیگری باشد به نتیجه نخواهیم رسید. با اتفاقاتی که در منطقه رقم خورد قطعا بازار روسیه می‌توانست در اختیار ما باشد و ظرفیت آن هم وجود داشت اما ما در این راستا کاری نکردیم. باید روی پای خود بیاستیم و برای شکوفایی اقتصاد از نسل جوان و توانمند استفاده کنیم.

نقدی  اظهار کرد: در حوزه‌های دفاعی و امنیتی چشم ما به دست کسی نبود و امروز قوی‌ترین نیروی دفاعی منطقه در دست ماست اگر در حوزه اقتصاد نیز به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم قطعا به قله‌ها دست خواهیم یافت.

کد خبر : ۴۲۴۸۳۸