خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌هایی از نشست پارلمان؛

خروج دوم سوم نمایندگان از نشست علنی/ گفت‌وگوی ابتکار و لاریجانی در صحن

درحالی نشست علنی امروز شاهد یکی از آرام‌ترین جلسات مجلس در حدود یک ماه گذشته بود، رییس سازمان محیط زیست با حضور در صحن علنی به گفت‌وگو با رییس مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حالی که ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا (ادغام با طرح کاهش آلودگی هوای کشور) در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، معصومه ابتکار دقایقی در صحن مجلس حاضر شد.

رییس سازمان محیط زیست که همزمان با نطق‌های میان‌دستور امروز در صحن علنی حاضر شده بود، هنگامی که علی لاریجانی قصد داشت با خروج از صحن، جای خود را به مسعود پزشکیان بدهد، دقایقی را به گفت‌وگو با رییس مجلس شورای اسلامی پرداخت.

این درحالی بود که در جریان نطق‌های میان‌دستور امروز، اکثر صندلی‌های پارلمان خالی بود و بیش از دو سوم نمایندگان از صحن خارج شده بودند.

بنابر آمار حدودی خبرنگار ایلنا، در جریان نطق‌های میان‌دستور امروز حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از نمایندگان در صحن حضور داشتند و این درحالی است که بنابر آیین‌نامه درصورت عدم حضور حداقل ۱۹۵ نفر از نمایندگان (دو سوم مجموع) در صحن، نشست علنی از حدنصاب قانونی خارج شده و جلسه از رسمیت می‌افتد.

کد خبر : ۴۲۲۷۰۹