خبرگزاری کار ایران

در سفری یک روزه؛

سفیر ایران در وین با مقام‌های استان اتریش سفلی رایزنی کرد

سفیر ایران در وین در سفری یک روزه به استان اتریش سفلی، با مقام‌های ارشد سیاسی، اقتصادی و پارلمانی این استان دیدار و در خصوص ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت‌های فراروی مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین پنجشنبه در سفری یک روزه به استان اتریش سفلی، با مقامات ارشد سیاسی، اقتصادی و پارلمانی این استان از جمله پرول استاندار، هانس پنز رئیس مجلس ایالتی و خانم پترا بوهوسلاو وزیر اقتصاد این استان دیدار و در خصوص ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت‌های فراروی مناسبات فیمابین در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی با هدف گسترش و تقویت همکاری‌های استانی رایزنی و تبادل‌نظر کرد. 

استاندار اتریش سفلی ضمن استقبال از همکاری با ایران، نسبت به توسعه و ارتقا همکاری‌ها و تعاملات جاری این استان با استان‌های ایران ابراز علاقمندی کرد و اجرای پروژه مشترک مرکز پزشکی هسته‌ای در ایران را یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین نمادهای همکاری‌های دو کشور برشمرد. 

رئیس مجلس استان نیز بر حمایت همه‌جانبه مجلس از توسعه همکاری‌های فیمابین در همه حوزه‌ها تاکید کرد. 

وزیر اقتصاد این استان هم که اردیبهشت ماه سال جاری در رأس هیأتی اقتصادی به ایران سفر کرده بود، از فعال شدن بخش‌های خصوصی استان‌های اتریش سفلی و استان مرکزی و همکاری‌های نزدیک طرفین خبر داد. 

گفتنی است که ایالت اتریش سفلی با سهمی معادل ۱۷ درصد رتبه سوم را در بین ایالت‌های نه گانه اتریش در تجارت خارجی این کشور دارا است و نقش و جایگاه مهمی در روابط اقتصادی خارجی این کشور دارد.

کد خبر : ۴۲۱۱۰۹